صادرات مجدد برق ایران به عراق

به گزارش تاسیسات نیوز،  در دنيای امروز انرژی از مسائل اساسي و زيربنايي است و ساختار اقتصادي و سياسي كشورها به چگونگي دسترسي به انرژي، نحوه مصرف و قيمت آن بستگي دارد. در كشورهاي مختلف با سطوح اقتصادي متفاوت، اعم از توسعه يافته و در حال توسعه و … انرژي و مسائل مربوط به آن در كليه جهت گيري ها و سياست گذاري ها و برنامه هاي توسعه عميقاً تأثير گذار است.





در حال حاضر در كليه كشورها موتور محرك هرگونه تحول اقتصادي ، امنيت انرژي و سهولت دسترسي به آن مي باشد . استفاده از انواع انرژي ها و به عبارت بهتر استفاده از سبد انرژي با تركيب هاي گوناگون علاوه بر آنكه امنيت انرژي را تأمين مي نمايد ، مسائل جديدي در اقتصاد انرژي و توجيه پذيري اقتصادي برخي از انواع انرژي تا بخصوص انرژي هاي تجديد پذير را مطرح مي كند.

 

 

 

برق يكي از انواع انرژي است كه به دليل مشخصه هاي خاص خود، بيشتر از ساير انواع انرژي ها مورد توجه است. صنعت برق ایران در طی سالهای متمادی توانسته است به جایگاه قابل قبولی در سطح جهانی برسد تا جایی که صادرات انرژی در این زمینه به عنوان یک منبع درآمد خارجی برای کشورمان محسوب شود و در حال حاضر نیز صادرات برق کشور 6.7 میلیارد کیلووات ساعت است و بسیاری از کشورهای همسایه از این انرژی صادراتی ایران استفاده می کنند؛ عراق از جمله این کشورها است.

 

 

ایرنا در این زمینه به نقل از حمید چیت چیان، وزیر نیرو نوشته است: “صادرات برق ایران به عراق پس از پرداخت 350 میلیون دلار از یک میلیارد و 200 میلیون دلار بدهی این کشور، از سر گرفته شد و قرار است بقیه بدهی بر اساس یک جدول زمانی به صورت اقساطی واریز شود. حجم صادرات برق به عراق با توجه به درجه حرارت هوا و مصرف عراق متفاوت است. ظرفیت صادرات به عراق نزدیک به 1500 مگاوات است. با توجه به شرایط مختلف، برخی روزها میزان صادرات افزایش و برخی روزها کاهش می یابد.”

 

 

 

صادرات برق به کشور عراق با پایان یافتن قرارداد این کشور در ساعت 24 آخرین روز دسامبر 2016 (دوازدهم دی ماه) قطع شد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;