صادرات شوفاژکار به چین!

 

کمتر کسی است که در صنعت تاسیسات کارکرده باشد و نام شرکت شوفاژکار را نشنیده باشد.

چندی است که این شرکت حرکت جدیدی را آغاز کرده است و گویی کاری نو را در این صنعت در پیش گرفته است. بهبود مستمر. شاه کلید موفقیت های پیشرو!

در همین رابطه در جریان بازدید رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از این کارخانه گزارش های جالب و نوید را بخشی را می شنویم.

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از دنیای اقتصاد مهندس عليمردان علايي مديرعامل شركت صنعتي شوفاژ كار در اولين بازديد مهندس محمدرضا مس فروش رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از خطوط توليدي اين شركت طي گزارشي، توسعه صادرات صنعتي و صدور توليدات پيشرفته صنعتي را بالاترين اولويت مديران اين كارخانه خواند و اظهار كرد: طي چند سال اخير پيوسته بيش از 30 درصد توليدات شوفاژ كار به مشكل پسندترين بازارهاي دنيا از جمله اسپانيا، ايتاليا، يونان ، تركيه، عراق، آذربايجان، تركمنستان و روماني صادر شده و برنامه صادرات به چين نيز تهيه و قرارداد آن آماده امضاء شده است.

به گفته مهندس علايي، صادرات محصولات گرمايشي و تجهيزات موتورخانه‌هاي صنعتي و خانگي با برند اين كارخانه به كشور چين فتح باب بزرگي در نقشه جغرافيايي صادرات محصولات صنعتي كشورمان خواهد بود كه نام ايران را در رديف دارندگان معتبرترين برندهاي سازنده اين محصولات ثبت خواهد كرد.

علايي تصريح كرد: نكته حائز اهميت و قابل توجه اين است كه شركت صنعتي شوفاژ كار در راستاي اهداف بزرگ خود براي توسعه صادرات، طرح توسعه بسيار بزرگي را به اجرا گذاشته است. اين طرح توسعه در شهرستان تاكستان استان قزوين و در زميني به وسعت 300 هزار متر مربع پياده شده و تاكنون 37 هزار متر مربع از آن زير سوله رفته و سالن سازي‌هاي لازم انجام شده است.

مديرعامل شركت صنعتي شوفاژ كار يادآور شد: تجهيزات و ماشين آلات لازم اين طرح خريداري شده و در حال حاضر آماده نصب است. در واقع بيش از 80 درصد عمليات فيزيكي طرح توسعه به انجام رسيده و باقي نيز تا اواسط سال آينده به اتمام خواهد رسيد.

به گفته مدیر مالی شوفاژکار مهدی لواسانی، رقم سرمايه گذاري اين طرح براي اتمام كليه عمليات نرم افزاري و سخت افزاري بيش از 110 ميليارد تومان پيش بيني شده كه بانك صنعت و معدن در قالب يك قرارداد مشاركت مدني با شركت 70 درصد هزينه را متقبل شده است اما تاكنون بيش از 21 ميليارد تومان از سوي بانك عامل پرداخت نشده ، در حاليكه شركت بيش از 46 ميليارد تومان به همين منظور هزينه كرده است.

کارخانه تهران در 4 سالن اصلي و بزرگ با حدود 380 نفر پرسنل شاغل است كه حدود 320 نفر از آنها فقط در خطوط توليد كار مي‌كنند. توليداتي كه اين جمع زبده و ماهر عرضه مي‌كنند، بخشي از اساسي ترين نيازهاي تاسيساتي در كشور است كه ديگ‌هاي حرارتي مركزي يكي از آنهاست.

به علاوه هر كدام از توليدات اين شركت داراي مشخصات ويژه اي است و در واقع مي‌توان گفت كه شركت صنعتي شوفاژ كار با توليد 35 نوع محصولات مربوط به سيستم حرارت مركزي و موتورخانه‌هاي صنعتي و خانگي، متنوع ترين محصولات مورد نياز تاسيساتي در سطح كشور و حتي خاورميانه را توليد و عرضه مي‌كند.ظرفيت سالانه اين كارخانه بالغ بر 16 هزار تن است كه به گفته مهندس علايي به دليل كمبود نقدينگي در حال حاضر فقط 11 هزار تن توليد انجام مي‌گيرد كه معادل 70 درصد ظرفيت اسمي‌است. محدوديت اعتبارات صنعتي بانكها ، چه بانكهاي دولتي و چه بانكهاي خصوصي، باعث مي‌شود كه كارخانه‌اي مثل شوفاژ كار با داشتن 30 يا 40 ميليارد تومان سرمايه در كف كارخانه، به خاطر سفارش‌هاي اجرايي طرح توسعه دست نياز به سوي بانك عامل خود دراز كند و تسهيلات بخواهد.

به اعتقاد وي، روشن است كه سقف اعتباري و پرداختي بانكها با حداكثر 2 ميليارد تومان تناسبي با ميزان سرمايه كف كارخانه ندارد.

مديرعامل شركت صنعتي شوفاژ كار همچنين اعلام كرد: در حالي كه نرخ سود در بخش صنعت حداكثر بين 8 تا 10 درصد و نرخ تسهيلات در بانكهاي دولتي 24 درصد و در بانكهاي خصوصي 28 درصد مي‌باشد، اين امر باعث شده است كه هزينه‌هاي سنگيني تحت عنوان هزينه‌هاي مالي به شركت‌هاي صنعتي تحميل گردد. برخي بانكهاي دولتي نیز در اعطاي تسهيلات دچار محدوديت بوده و توانايي تامين همه نيازهاي شركت را ندارند به طوريكه شركت شوفاژ كار به دليل كمبود سرمايه در گردش در حال حاضر با 70 درصد ظرفيت اسمي‌خود مشغول كار است كه مي‌توان گفت اين نرخ سود و كمبود سرمايه در گردش در حال حاضر پاشنه آشیل صنعت كشور است.

رئیس سازمان صنعت،معدن تجارت استان تهران در پاسخ به اظهارات مديرعامل شوفاژ كار، از مجاهدت‌هايي كه مجموعه مديران و پرسنل اين كارخانه در جهت تقويت توليدات كشور به خرج مي‌دهند، تشكر و قدراني كرد .

مس فروش تاكيد كرد كه موضوع گردش سرمايه و نياز به نقدينگي شوفاژ كار با مقام عالي وزارت جناب آقاي مهندس نعمت زاده مطرح خواهد شد و اقداماتي در دست انجام است كه در صورت تحقق آنها، هم ظرفيت‌هاي توليدي اين قبيل كارخانه‌ها و هم ميزان صادرات آنها افزايش خواهد يافت .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;