شومینه های قدیمی را چگونه بازسازی کنیم؟!

شومینه ها از جمله المان هایی هستند که وجود آن ها در اتاق نشیمن باعث ایجاد فضایی دنج می شود. بسیاری از افراد در کنار شومینه ها از سایر المان های تزئینی برای ایجاد نمایی بهتر برای شومینه استفاده می کنند.
به گزارش تاسیسات نیوز، امروزه شومینه ها تنوع زیادی پیدا کرده اند و از متریال مختلف در ساخت آن ها استفاده می شود.
اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که شومنیه ای در اتاق نشمن خود دارید و سال هاست بدون استفاده باقی مانده است، می توانید با استفاده از روش هایی که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم نسبت به بازسازی آن اقدام کرده و از زیبایی آن در اتاق نشیمن خانه لذت ببرید.
استفاده از سنگ مرمر سیاه رنگ
آیا تا به حال به بازسازی شومینه قدیمی با استفاده از سنگ مرمر سیاه رنگ فکر کرده اید؟ استفاده از سنگ مرمر در هر نقطه ای از خانه باعث ایجاد جذابیت چشم گیری می شود. از این سنگ در طراحی نقاط مختلف خانه مانند آشپزخانه ها و غیره استفاده می شود.
استفاده از این سنگ برای طراحی دیوار شومینه از جمله ایده هایی است که می توانید برای بازسازی شومینه از آن استفاده نمایید. استفاده از سنگ مرمر سیاه رنگ، گزینه خوبی برای بازسازی شومینه محسوب می شود.
این کار باعث می شود توجه افراد به شومینه جلب شده و از این رو آن را به نقطه کانونی اتاق نشیمن تبدیل می کند.
استفاده از کاشی های تزئینی براق
اگرچه استفاده از یک شومینه چوبی و آجری ایده خوبی است، اما در طراحی مدرن نمونه های دیگری از شومینه ها وجود دارند که می توان از آن ها استفاده کرد. یکی از ایده های بازسازی شومینه های قدیمی استفاده از کاشی های براق به جای آجر می باشد.
استفاده از انواع کاشی های براق برای طراحی دیوار شومینه باعث ایجاد نمای متفاوتی در اتاق نشیمن می شود. این کاشی ها رنگ های متفاوتی داشته و شما می توانید با توجه به سایر المان هایی که در اتاق نشیمن استفاده شده است، رنگ مناسبی از آن را انتخاب نمایید.
ساخت طاقچه در بالای شومینه
ساخت یک طاقچه در بالای شومینه و استفاده از آن برای قرار دادن المان های تزئینی نیز از ایده های کاربردی در طراحی شومینه می باشد.
استفاده از المان های تزئینی رنگی بر روی این طاقچه نمای متفاوتی ایجاد کرده و باعث القای رنگ به اتاق نشیمن نیز می شود. از این مکان می توانید برای قرار دادن قاب عکس نیز استفاده نمایید.
استفاده تزئینی از شومینه
اگر شومینه ای در اتاق نشیمن وجود دارد و تمایل به استفاده از آن به عنوان وسیله گرمایشی ندارید، می توانید از آن به عنوان یک المان تزئینی استفاده نمایید.
آن چه که در تصویر مشاهده می کنید نمونه ای از استفاده تزئینی از شومینه می باشد. برای انجام این کار از خلاقیت خود استفاده نمایید. بدون شک انجام این کار نمای متفاوتی در اتاق نشیمن ایجاد می کند.
استفاده از رنگ ها در بازسازی شومینه
اگر برای انتخاب روش مناسب دچار تردید هستید، بهترین راه استفاده از رنگ آمیزی برای ایجاد تغییر در ظاهر شومینه می باشد. برای انجام این کار سعی کنید از یک رنگ شاد و غالب استفاده نمایید.
انجام این کار نه تنها باعث ایجاد فضای متفاوت در محل قرار گیری شومینه می شود، بلکه بر زیبایی کل اتاق نشیمن نیز تاثیر می گذارد. توجه داشته باشید که از رنگ های روشن برای انجام این کار استفاده نمایید. هم چنین انتخاب رنگ باید با المان های دیگر نیز هماهنگی داشته باشد.
از دیگر روش هایی که می توانید برای تزئین شومینه هایی که مدت هاست از آن ها استفاده ای نشده است، استفاده کنید قرار دادن شمع در داخل آن می باشد. برای انجام این کار باید از شمع های بزرگ و کوچک در کنار یکدیگر استفاده نمایید.
روشن کردن تمامی این شمع ها باعث ایجاد نمای بسیار زیبایی می شود. اگر در اتاق خواب خود شومینه ای دارید، استفاده از این روش بسیار کارامد بوده و باعث ایجاد فضایی دراماتیک می شود.
استفاده از رنگ سفید در طراحی شومینه
استفاده از رنگ سفید برای طراحی دیوار شومینه باعث ایجاد روشنایی در کل فضای اتاق می شود. برای استفاده از رنگ سفید برای رنگ آمیزی دیوار شومینه، بهتر است دیوار اصلی پشت آن رنگ تیره ای داشته باشد. این روش از جمله روش های ساده ای است که نمای چشمگیری ایجاد می کند.
شومینه های سیمانی
استفاده از شومینه های سیمانی در طراحی مدرن کاربرد دارد. آن چه که در تصویر مشاهده می نمایید، نمونه ای از این شومینه ها می باشد. در طراحی های مینیمالیست و صنعتی نیز می توان از این شومینه ها استفاده کرد.
استفاده از کاشی های رنگی
آیا تمایل دارید از رنگ ها در طراحی شومینه و ایجاد نمایی مدرن استفاده نمایید؟ استفاده از کاشی های رنگی در حاشیه شومینه ها می تواند در اجرای این ایده به شما کمک کند. برای انجام این کار می توانید از کاشی های الگودار نیز استفاده نمایید.
استفاده از شومینه های دوطرفه مدرن
اگر به فکر بازسازی شومینه هستید، پیشنهاد ما استفاده از شومینه های دو طرفه می باشد. استفاده از شومینه های دو طرفه به شما این امکان را می دهد که از زیبایی آن نهایت استفاده را ببرید.
استفاده از این شومینه ها برای تقسیم بندی فضای اتاق نشیمن نیز گزینه مناسبی می باشد. این شومینه ها نمونه ای از شومینه های لوکس محسوب می شوند.
نکات پایانی
استفاده از شومینه ها در اتاق نشیمن باعث ایجاد تغیر چشمگیر و متفاوتی می شود. اگر در اتاق نشیمنی از شومینه استفاه شود، این نقطه به عنوان نقطه کانونی اتاق تبدیل می شود. بنابرین زیبایی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
چرا که در نگاه اول باعث ایجاد جلب توجه می شود. آن چه که در این جا به ان اشاره شد، تنها قسمتی از ایده هایی است که می توان در بازسازی شومینه ها از آن ها استفاده کرد.
برای انجام این کار می توانید از خلاقیت خود استفاده کرده و به ایده های نابی در این زمینه دست یابید. استفاده از مجلات دکوراسیون داخلی و منابع آنلاین نیز می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.
منبع ساختمانچی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;