شهر دماوند به شبکه جهانی جامعه ایمن پیوست

شهر دماوند به شبکه جهانی جامعه ایمن پیوست

کمیته راهبردی جامعه ایمن شهر دماوند با هدف پیشگیری از حوادث، آسیبهای عمدی و غیرعمدی، ارتقاء سلامت و ایمنی در محیط کار و زندگی شهروندان افتتاح شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  عباس صفری شهردار دماوند اظهار کرد: کمیته راهبردی جامعه ایمن شهر دماوند با هدف پیشگیری از حوادث، آسیبهای عمدی و غیر عمدی، ارتقاء سلامت و ایمنی در محیط کار و زندگی شهروندان تشکیل و پس از افتتاح دبیرخانه جامعه ایمن، با اقدامات گسترده انجام شده در جهت ارتقاء سطح ایمنی این منطقه به شبکه جهانی جامعه ایمن پیوست.

 

وی افزود: این امر با مدیریت صحیح شهری، رویکرد علمی و آموزش شهروندی، تلاش روزافزون و بازآموزی مبانی اجتماعی به شهروندان و همکاری گسترده اعضای جامعه ایمن، نهادها و سازمانهای ذیربط، همچنین مشارکت شورایاران و مدیران محلات تحقق می یابد.

 

شهردار دماوند در ادامه پیوستن به جامعه جهانی ایمن را از قدمهای بسیار موثر در ارتقاء سطح ایمنی جامعه دانست و با اشاره به اینکه این امر گام نخست در پیشرفت شهر است، بر استمرار تلاش مدیریت شهری در افزایش ایمنی و نگهداشت شهر تاکید کرد.

 

این مقام مسوول ادامه داد: اگر بتوانیم اقداماتی در راستای مقابله با حوادث و وقایع همچون زلزله طبق آیین نامه 2800 را داشته باشیم و به این مهم اهمیت دهیم قطعا شاهد ایجاد زمینه های مناسب برای دست یابی به امنیت و حفاظت اجتماعی برای شهروندان را خواهیم بود.

 

صفری دستیابی به میزان سرانه صحیح در بخش هایی همچون بهداشت، فضای سبز، فرهنگی، ورزشی و … را از دیگر اهداف تحقق استانداردهای شهری عنوان کرد و گفت: اگر بتوانیم سرانه ها را در تمامی بخش ها به درستی رعایت کنیم و بر اساس ضوابط طرح هادی به تمامی بخش ها همچون فضای سبز کافی، توجه به توسعه مکان های گردشگری و فرهنگی، بهداشت و سلامت جامعه و … بپردازیم، زمینه آرامش و شادابی در بین شهروندان فراهم می شود.

 

وی  خاطرنشان کرد: رسیدن به استانداردهای شهرنشینی زمانی محقق می شود که علاوه بر توجه به توسعه فضای سبز در شهر بتوانیم زمینه داشتن شهری پاک و خوش آب و هوا را نیز فراهم کنیم./

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;