شهر بدون خودرو در چین + عکس

به گزارش تاسیسات نیوز، یک شرکت معماری آمریکایی طرحی را برای شهر بدون خودرو در چین طراحی کرده است که گنجایش 30000 خانواده و 80000 نفر را خواهد داشت.

 

 

 

این شهر جدید که در استان چنجو تیانفو احداث می شود از طیق حمل و نقل جمعی به کلان شهر 14 میلیونی چنجو در جنوب غربی چین متصل می گردد.





معماران این طرح می گویند شهر جدید نسبت به یک شهر معمولی با همین تعداد جمعیت 48 درصد انرژی و 58 درصد آب کمتری مصرف می کند. طراحی این شهر به گونه ای است که از نظر پایداری مستقل و از نظر زیست محیطی مطلوب باشد؛ به گونه ای گرمای تلف شده تابستان برای تامین گرمایش زمستان به کار رود. یک کارخانه برق از فناوری تولید همزمان برای تامین برق و اب گرم استفاده می کند.

 

Great City تنها 1.3 کیلومتر مربع یا 0.5 مایل مربع وسعت دارد که حدود 245 زمین فوتبال می شود. این مقدار برای 80000 نفر زیاد نیست و ایده طراحی آن بر این مبناست که شما بتوانید ظرف مدت 15 دقیقه پیاده به هرجایی برسید.

 

 

 

در این منطقه شهری، 15 درصد زمین ها به پارک ها، 60 درصد برای ساختمان ها و 25 درصد برای زیرساختارها، جاده ها و خیابان های عابر پیاده اختصاص می یابد.

 

 

 

هدف اصلی معماران این طرح، متصل نگه داشتن ساکنین با طبیعت است. این پروژه به عنوان یک شهر عمودی متراکم طراحی می شود؛ شهری که ساکنان آن به جای مبارزه، هماهنگ با طبیعت زندگی می کنند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;