صدمات جبران ناپذیر تصفیه آب برای DNA

به گزارش تاسیسات نیوز، دانشمندان هشدار می دهند: «شیوه های تصفیه آب رایج در کشورهای در حال توسعه می تواند به DNA کسانی که از آن آب می نوشند اسیب بزند». با وجود شواهد ضعیف مبنی بر تاثیر این ذرات نفره و نفره کلوئیدی به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده آب، اما این مواد همچنان برای تصفیه آب های اشامیدنی آلوده در کشورهای کم درآمد استفاده می شوند.

 

 

 

نتایج یک مطالعه که در دانشگاه آنجلیای شرقی انجام شده نشان می دهد این روش های تصفیه می تواند در واقع سبب مسمومیت بخش ژنتیکی انسان ها شده و در واقع روی تکثیر آن و نسل های آینده تاثیر بگذارد.

 

 

 

پرفسور پاول هانتر از دانشکده پزشکی امارات می گیود: «نقره کلوئیدی به عنوان ماده تصفیه اب در آفریقا و کشورهایی مثل هایتی به مقدار زیاد فروخته می شود. سازمان بهداشت جهانی خواستار بررسی این ماده روی سلامت انسان ها شده است.

 

 

 

نتایج بررسی های جدید نشان می دهد این مواد اثراتی مثل خطاهای کروموزمی، تجزیه DNA و آسیب به اسپرم ها را به همراه دارند.

 

 

 

راهنماهای سازمان بهداشتی مقداری را به نقره موجود در آب ذکر نمی کنند، اما نشان می دهند غلظت 0.1 میلی گرم در لیتر برای سلامتی انسان خطری ندارد. با این وجود این مقدار خطر این ترکیب برای آرژیریا ] سندروم پوست آبی و خاکستری[ اعلام شده و آسیب های احتمالی به DNA را در نظر نگرفته است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;