شرکای نفتی ایران را بشناسید

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، حالا دیگر بعد از برجام، نفت ایران شرکای مطمئن‌تر و باثبات‌تری انتخاب می‌کند.

 

 

قائم‌مقام وزیر نفت در امور بازرگانی و بین‌الملل با اشاره به اینکه برخلاف گذشته صنعت نفت با نگاه بلندمدت‌تر و با توجه به تجربه تحریم شرکای اقتصادی خود را انتخاب می‌کند، گفت: بیش از همه تاکنون شرکت‌هایی تمایل به حضور و سرمایه‌گذاری در ایران دارند که در کشور پیش از تحریم‌ها سابقه کار داشتند و فضا را برای بازگشت سود مناسب می‌دانند.




مسعود هاشمیان درباره‌ برنامه ششم توسعه با بیان اینکه قرار است این برنامه تا دوشنبه تقدیم شود، اظهار کرد: برنامه ششم توسعه با نگاه به پساتحریم و در عین حال در چارچوب اقتصاد مقاومتی طراحی شده است که علت اصلی آن نیاز کشور به جهش اقتصادی در پساتحریم است.




وی با تاکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذاری خارجی تنها بخشی از این برنامه برای استفاده از پتانسیل‌های خارجی است، تصریح کرد: در این برنامه در نظر گرفته شده که از همه پتانسیل‌های خارجی استفاده شود که جذب منابع یکی از آن است.




قائم‌مقام وزیر نفت در امور بازرگانی و بین‌الملل با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه نفت نیازمند پذیرش بخش توجیه‌کننده اقتصادی است، خاطر‌نشان کرد: نمی‌توان گفت کدام کشور در حال حاضر بیشتر راغب به حضور در صنعت ایران است.




به‌طور کلی شرکت‌هایی از هر کشور با ایران مذاکره کرده و تمایل به سرمایه‌گذاری دارند. وی درباره‌ سیاست‌های ایران برای انتخاب شرکای آینده خود تصریح کرد: ما نیز باید به همان نسبت تمایل به شرکای خارجی داشته باشیم و این‌بار شرکای تجاری خود را عاقلانه‌تر و با نگاه بلند‌مدت‌تری انتخاب می‌کنیم. به گفته قائم‌مقام وزیر نفت در امور بازرگانی و بین‌الملل، وزارت نفت با در نظر گرفتن تجربه تحریم شرکای با‌ثبات‌تر و مطمئن‌تری را برای خود انتخاب می‌کند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;