شبیه سازی آتش مصنوعی در هزار ساختمان بالای دوازده طبقه تهران

شبیه سازی آتش مصنوعی در هزار ساختمان بالای دوازده طبقه تهران ، الزامی است. نظام مهندسی ساختمان صرفاً منوط و محدود به سازمان نظام مهندسی ساختمان نمی‌ شود
به گزارش تاسیسات نیوز، سرپرست سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به وجود هزار ساختمان بالای دوازده طبقه در تهران، اظهار داشت: باید در این ساختمان ها آتش مصنوعی شبیه سازی گردد.
حمزه شکیب با اشاره اشاره به سالگرد زلزله رودبار و منجیل بیان کرد: با توجه به سرعت ساخت و ساز در کشور و تحول در این حوزه، زمان آن رسیده تا نگاه غربالگرانه‌ای در بحث کیفیت و فناوری‌های نوین ساختمان داشته باشیم.
شگیب گفت: نظام مهندسی ساختمان صرفاً منوط و محدود به سازمان نظام مهندسی ساختمان نمی‌ شود بلکه تمامی دستگاه‌ های دولتی، شهرداری‌ها، سازندگان، مهندسان و بهره‌برداران این حوزه را شامل می‌ شود و باید آنچه که شایسته مردم است را به آنها عرضه کنیم.
شکیب با اشاره به بند ۷ و بند ۹ از ماده ۲ قانون مقررات ملی ساختمان گفت: با نگاه تحول‌گرایانه باید بتوانیم اشکالات و ایرادات موجود در قانون را برطرف کنیم ضمن اینکه الزام به رعایت مقررات ملی ساختمان از طرف تمام دستگاه‌ های دولتی، شهرداری‌ ها، مهندسین، بهره‌برداران و … لازم‌الاجرا است. علاوه بر این باید در مقررات ملی ساختمان آنچه طرح تفصیلی می‌ گوید برای همه در اولویت قرار گرفته و چراغ راه باشد و بصورت واقعی به آن پایبند باشیم.
وی با اشاره به حادثه ساختمان متروپل، پلاسکو، مسکن مهر سرپل ذهاب و همچنین تخریب کامل یک شهرک در زلزله بم تصریح کرد: سال نود و نه، پیش از حادثه تاسف‌بار مترو پل گزارشی مبنی بر ضرورت توقف کار و اصلاح مشکلات سازه‌ای ارائه شده بود اما به علت ضعف در ارتباطات درون سازمانی و عدم توجه به گزارش سازمان نظام مهندسی متاسفانه این گزارش مورد توجه قرار نگرفت و بایگانی گردید.
سرپرست سازمان نظام مهندسی کشور ادامه داد: در شهر تهران بیش از هزار ساختمان بالای دوازده طبقه داریم که این امکان و ظرفیت فراهم است که با شبیه‌سازی و برپایی آتش مصنوعی و هم چنین قرار دادن نقشه‌ های معماری در اختیار آتش‌نشانان، به این عزیزان آموزش دهیم که در صورت بروز حادثه عملیات اطفاء حریق را چگونه با نهایت سرعت و در کمال دقت انجام دهند.
شکیب با بیان اینکه در حال حاضر بیش از چهل و پنج درصد درآمد خانوارها صرف مسکن می‌ شود که بخش جدی‌ای از سبد خرید خانوار را به خود اختصاص می‌ دهد، افزود: ما دست‌اندرکاران این حوزه باید بهبود شرایط مسکن و ساخت‌و ساز را مهم ترین وظیفه خود بدانیم. علاوه بر این با توجه به اهمیت شرایط اقتصادی کشور باید تمهیداتی بیاندیشیم تا ساخت و ساز غیر اصولی و حوادث ناشی از آن بار اقتصادی مضاعف به دولت و مردم تحمیل نکند.
وی، الزام رعایت طرح‌های جامع و تفصیلی شهری و در صورت نیاز به روز رسانی آنها، تغییر رویکردهای حاکمیت با استفاده از فناوری‌ های نوین، برقراری صحیح نظامات اداری، درون سازمانی و برون سازمانی را از جمله مواردی دانست که تحول در عملکرد و بهبود شرایط را به همراه خواهد داشت.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;