تاکید ویژه بر «سبک سازی» در مقوله ایمن سازی ساخت و سازها

داشتن ساختمان‌های مقاوم و ساخت و سازهای دارای ایمنی بالا، حق مردم است ، داشتن ساختمان‌ های مقاوم باید تبدیل به مطالبه عمومی گردد
به گزارش تاسیسات نیوز، استاندار خراسان‌شمالی بیان کرد: داشتن ساختمان‌ های مقاوم و ساخت و سازهای دارای ایمنی بالا باید تبدیل به یک مطالبه عمومی و مردمی گردد.
محمدرضا حسین‌نژاد استاندار خراسان‌شمالی، در پنجمین همایش ملی زلزله با محوریت مدیریت بحران، دورنمای آینده، ادامه داد: داشتن ساختمان‌ های مقاوم و ساخت و سازهای دارای ایمنی بالا باید تبدیل به یک مطالبه عمومی و مردمی گردد.
حسین نژاد از نظام مهندسی ساختمان به عنوان یک بازوی قدرتمند در اجرای ساختمان‌های مقاوم نام برد و افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان باید در کنار وظیفه ذاتی خود سطح آگاهی‌ های مردم را در مورد تقویت ساختمان‌ ها افزایش و ارتقا دهد.
وی یکی از عوامل اصلی در افزایش سطح آگاهی‌ ها و مشارکت مردم را وجود تبلیغات اجتماعی در رسانه‌ها ذکر کرد و گفت: متاسفانه رسانه‌ های کشور کم تر به مقوله و مباحث فنی می‌پردازند در حالی که موضوع توجه ویژه به مقاوم‌سازی ساختمان‌ ها باید در سطح جامعه نهادینه گردد.
استاندار خراسان‌شمالی، مقاوم‌سازی و زیبا‌سازی را دو رکن جدایی ناپذیر در حوزه ساخت و سازها دانست و افزود: ضروری است مقاوم‌سازی و توجه به زیباسازی و معماری شهری با مشارکت و خواسته مردم انجام پذیرد در غیر اینصورت با ساختمان‌ هایی غیر ایمن در مقابل بروز زلزله روبروخواهیم شد.
وی با اشاره به اینکه در نماهای سبک جدید چشم‌نوازی و هارمونی باید اولویت اصلی قرار گیرد، گفت: سازندگان مصالح جدید با کمک طراحان می‌ توانند خاستگاه مردم را نسبت به زیبایی و معماری تغییر دهند، بنابراین تاکید اصلی باید بر روی سبک‌سازی سازه‌ها باشد زیرا بیشترین صرفه جویی انرژی را شاهد خواهیم بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;