نکات طلایی برای استفاده بهینه از سیستم‌های سرمایش و گرمایش

آیا می‌دانید به گفته انجمن ریه آمریکا، آمریکایی‌ها به طور میانگین روزانه ۳۴۰۰ گالن هوا تنفس می‌کنند؟ این یعنی سیستم گرمایش و سرمایش شما هر روز کار زیادی باید انجام بدهد.
برای کمک به کارایی و عملکرد مناسب سیستم‌ های تهویه و سالم‌تر کردن خانه برای خانواده و نیز مصرف انرژی کمتر به نکات زیر توجه کنید:
فیلتر هوا را تعویض کنید
فیلتر هوایتان را مرتب عوض کنید (حداقل هر سه ماه یک بار یا وقتی فیلتر شما کثیف به نظر می‌رسد). سیستم گرمایش و سرمایش شما جریان هوای زیادی را جابجا می‌کند. با تعویض به موقع فیلتر این سیستم‌ ها راحت‌تر کار می‌کنند و برای عبور دادن هوا از میان یک فیلتر بسته‌شده کار سختی نخواهند داشت.
ترموستات خود را بررسی کنید
به گفته سازمان انرژی، شما می‌توانید با تنظیم ترموستات منزل روی ۶۸ درجه فارنهایت در ساعات بیداری و کم کردن بیشتر در ساعات خواب یا زمانی که کسی در منزل نیست، هزینه قبض خودتان را به میزان قابل توجهی کم کنید. در ماه‌های تابستان هم می‌توانید با تنظیم A/C روی ۷۸ درجه فارنهایت در ساعاتی که در خانه هستید و بالاتر بردن آن برای وقتی حضور ندارید، این کار را انجام  دهید.  یک ترموستات قابل برنامه‌ریزی می‌تواند این کارها را به راحتی انجام دهد.
هواکش‌های خود را باز کنید (یا ببندید)
اگر شما زیر زمین دارید، می‌توانید در ماه‌های تابستان وقتی طبیعت به نفع شماست، دریچه‌های تخلیه را ببندید – به خاطر داشته باشید که آنها را دوباره در زمستان باز کنید. به علاوه، در اتاق بچه‌ها یک علامت هشدار یا خطر بگذارید، چون نه فقط ممکن است اسباب بازی یا وسیله‌ای روی آن بیاندازند بلکه بچه‌ها دوست دارند با دریچه‌ها بازی کنند. اگر باز هم مساله‌ساز است می‌توانید برای اتاق بچه‌ها از انواع بدون گزینه بستن استفاده کنید.
اجازه دهید فن سقفی کار کند
برای ماه‌های تابستان فن خود را جهت خلاف عقربه‌های ساعت تنظیم کنید تا به دمیدن هوای خنک‌تر در پایین کمک شود و در زمستان در جهت عقربه‌های ساعت با سرعت کند کار کند تا هوا را به سمت بالا به گردش در بیاورد و بعد بدون وزش روی شما با یک اثر خنک‌کنندگی آن را در کل اتاق به جریان بیاندازد.
دریچه‌های برگشت را تمیز کنید
دریچه‌های برگشت هوا مرتب با آشغال و گرد و غبار پر می‌شوند. آن‌ها را مرتب تمیز کنید تا به سیستم شما فشار نیاورند و فیلترهای شما را مسدود نکنند.
از امتیاز طبیعت استفاده کنید
با باز کردن پنجره‌ها و درها در صورت امکان، از امتیاز صبح‌های خنک تابستان و بعد از ظهرهای گرم ماه‌های خنک‌تر برای ورود هوای تازه به خانه استفاده کنید
سیستم خود را سرویس کنید
اگر سیستم HVAC شما سخت کار می کند، با سرویس کاری منظم توسط یک فرد حرفه‌ای به عملکرد مناسب آن کمک کنید.
به راندمان بالا فکر کنید
اگر هنوز به استفاده از سیستم قدیمی خود اصرار دارید، باید بدانید که پول خود را دور می‌ریزید. عوض کردن یک دستگاه قدیمی با یک مدل با راندمان بالاتر در مدتی نه چندان طولانی بازگشت سرمایه‌تان را تضمین خواهد کرد.
ترجمه: مهندس نیره شمشیری
منبع theecofriendlyfamily.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;