آشنایی با تکنولوژی کلید و پریز هوشمند

کلید و پریز از جمله وسایلی هستند که از نفوذ تکنولوژی بی تاثیر نمانده اند و هم اکنون توانایی ارائه خدمات متعددی را به مصرف کنندگان خود دارد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، کلید و پریز از جمله وسایلی هستند که از نفوذ تکنولوژی بی تاثیر نمانده اند و با وجود سادگی توانسته اند به یکی از اجزای منازل هوشمند تبدیل شوند.
این وسایل همانند مصرف کننده‌ای به پریز برق ساده در منازل وصل می‌شود که از ویژگی‌های آن امکان کنترل وسایل متصل به برق و روشن و خاموش کردن آن‌ها را از راه دور با استفاده از اتصال به اینترنت و نصب اپلیکیشن مخصوص در گوشی هوشمند است.
پریز هوشمند امکان زمان بندی برای میزان روشن بودن وسایل برقی را به شما می‌دهد تا وسیله برقی مد نظر درست به میزانی که شما در نظر دارید روشن بماند و سر موعد مقرر خاموش گردد.
این ویژگی کاربرد‌های فراوانی دارد که از نمونه آن می‌توان به خاموش کردن تلوزیون در ساعتی مشخص، روشن شدن لامپ‌های منازل، روشن کردن وسایل برقی آشپرخانه پیش از ورود به آنجا و موارد مشابه بسیاری دیگر اشاره کرد.
پریز‌های هوشمند میزان برق مصرفی دستگاه‌های مختلف را سنجش و به صاحبان خانه اطلاع می‌دهد و در شرایطی که دستگاه، مصرفی بیش از حد معمول داشته باشد خروجی خود را قطع می‌کند که این امر به خودی خود کمک به مدیریت مصرف انرژی را فراهم می‌سازد.
با استفاده از این وسیله می توانید مدیریت وسایل خود را از کیلومترها دورتر در دست داشته باشید تا در زمان ورود به منازل یا محیط کار تمام وسایل برقی مورد نظر آماده استفاده باشند.
گفتنی است پریز هوشمند محدودیتی در تعداد پل ها ندارد و امکان وصل یک دستگاه یا بیش از آن را به طور همزمان فراهم می کند.
منبع خبرگزاری میزان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;