سیستان به عنوان کلاس یک انرژی‌های نو به دنیا معرفی شده است

فرماندار

فرماندار زابل گفت: تولید انرژی‌های پاک یکی از ظرفیت‌های سیستان است که به عنوان بهترین نقطه و کلاس یک تولید انرژهای نو به دنیا معرفی شده است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، هوشنگ ناظری در جلسه بررسی مشکلات سیستان با حضور رئیس اوقاف و امور خیریه کشور در فرمانداری زابل، اظهار داشت: 15 سال خشکسالی در سیستان باعث از بین رفتن سه چهارم اشتغال مردم در بخش‌های کشاورزی و صیادی شده است.

وی افزود: در سال 51 قرارداد حق آبه هامون با 820 میلیون متر مکعب در سال بسته شده که تاکنون این حق آبه داده نشده است.

فرماندار زابل، انتقال آب از طریق لوله را در منطقه ضروری دانست و تصریح کرد: در حاضر از 100 درصد آب ارسالی بر مزرعه فقط 10 درصد آن وارد زمین می‌شود که دولت طرح انتقال آب از طریق لوله بر سر مزارع را با جدیت در کل منطقه سیستان اجرایی کند.

ناظری، تغییر الگوهای معیشتی مردم از کشاورزی به سایر مشاغل را با توجه به مزیت‌های مرز مثبت ارزیابی کرد و متذکر شد: ایجاد منطقه آزاد تجاری خشکی در سیستان باعث رونق اقتصادی برای منطقه، راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری باعث ایجاد 4 هزار 500 شغل خواهد شد که دولت باید هرچه زودتر در منطقه اجرایی کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم مرزبانان خوبی برای این منطقه هستند اگر ما این مردم را از دست دهیم دولت هزاران میلیارد هزینه کند نمی‌تواند این خسارت جبران ناپذیر را جبران کند.

فرماندار زابل به وجود 4 بازارچه مرزی اشاره کرد و یادآور شد: بدلیل استفاده نکردن از ظرفیت بازارچه‌ها امروزه ما شاهد عبور اندک شماری ترانزیت هستیم.

ناظری در پایان اذعان کرد: تولید انرژی‌های پاک یکی دیگر از ظرفیت‌های سیستان است که به عنوان بهترین نقطه و کلاس یک تولید انرژی‌های نو در دنیا  معرفی شده است.

 پایان پیام/

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;