سه راه مدیریت مصرف آب

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب کشور با تأکید براینکه برای کاهش مصرف آب باید اقتصاد آب، فرهنگ‌سازی و اقدامات فنی مهندسی توامان انجام شود، گفت: مردم زمان استفاده از مصرف آب را کوتاه کنند، معتقدیم در این روزها رعایت موارد بهداشتی ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات  نیوز، علی سیدزاده  در پاسخ به این سؤال که مصرف آب شرب در چند روز گذشته در تهران به مرز ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب رسید افزایش چشمگیری داشت، آیا مدیریت مصرف  در سراسر کشور نیز افزایش داشته است یا خیر، اظهار داشت: این روزها همزمان شدن خانه تکانی و شستشو و رعایت مسائل بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باعث شده تا مصرف آب بالا برود، اما اینکه مصرف آب در کل کشور افزایش پیدا کرده، هنوز هیچ گزارش موثقی در این باره به دست ما نرسیده است.
وی با اشاره به اینکه به هر حال هم زمان شدن این موضوع مصرف شرب را بالا برده و این طبیعی است، گفت: ما از مردم می‌خواهیم که با رعایت کامل موارد مدیریت مصرف، زمان استفاده کردن از آب را پایین بیاورند. هرچند از آب شرب برای رعایت موارد بهداشتی نیز استفاده شود.
سیدزاده با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود نگاه‌ها به آب بهداشتی است، گفت:‌ مدیریت مصرف آب شرب همان طور که اعلام کردیم، با توجه به حساسیت‌هایی که نسبت به شیوع ویروس کرونا پیش آمده فراموش شده است، اما از مردم می‌خواهیم که با تدبیر و سعه صدر این مشکل را مدیریت کرده و بیش از حد شیر آب را باز نگه ندارند.
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: در سال آینده برنامه‌های خود را برای مدیریت مصرف  پیش خواهیم برد و در دستورالعمل‌های ابلاغ شده مانند سال‌های گذشته تأکید خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای مدیریت مصرف، اقتصاد آب مقدم است یا فرهنگ‌سازی، اظهار داشت: برای مدیریت مصرف  فرهنگ‌سازی، اقتصاد آب و اقدامات فنی و مهندسی موازی یکدیگر هستند، بنابراین هیچ‌کدام نسبت به یکدیگر تقدم و تأخر ندارند، اما موضوعی که در دنیا به آن تأکید می‌شود، این است که فرهنگ‌سازی در مدیریت مصرف پررنگ‌تر بوده است.
منبع خبرگزاری فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;