سند ملی آب چیست؟

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب با بیان اینکه شرایط اقلیمی در حال تغییر است، تصریح کرد: سند ملی آب با مشارکت سازمان هواشناسی و موسسه پژوهشی برنامه‌ریزی و اقتصاد کشاورزی وزارتخانه بازنگری می‌شود.

رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب گفت: در حال حاضر مهم‌ترین اقدامی که موسسه روی آن تاکید دارد، بازنگری سند ملی آب کشور و متناسب شدن آن با شرایط دشت‌های عمده زراعی کشور است.

کامبیز بازرگان، رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب در مورد اینکه این موسسه چه اقداماتی را در راستای کاهش مصرف آب انجام داده، گفت: موسسه تحقیقات خاک و آب روی این موضوع که چگونه آب در مزرعه مصرف شود، تا کارآیی بیشتر داشته باشد، کار می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر مهم‌ترین اقدامی که موسسه روی آن تاکید دارد، بازنگری سند ملی آب کشور و متناسب شدن آن با شرایط دشت‌های عمده زراعی کشور است.

رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب با بیان اینکه ما معتقدیم شرایط اقلیمی در حال تغییر است، تصریح کرد: این سند با مشارکت سازمان هواشناسی و موسسه پژوهشی برنامه‌ریزی و اقتصاد کشاورزی وزارتخانه بازنگری می‌شود.

بازرگان با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی ما در موسسه بازنگری سند ملی آب است، افزود: بر این اساس اطلاعات راجع به خاک و گیاه و اینکه یک گیاه در دوره‌های مختلف و اقلیم‌های مختلف چه نیازی دارد را به دست می‌آوریم.

وی تصریح کرد: موسسه تحقیقات خاک و آب موضوعات دیگری را در کنار پیگیری سند ملی آب بررسی می‌کند، به‌عنوان مثال تحقیقاتی روی طرح‌های کم آبیاری انجام می‌دهد.

بازرگان اظهار کرد: به‌عنوان مثال تحقیق و بررسی می‌کنیم که در چه مقطعی می‌توان آب گیاه را قطع کرد که حداقل صدمه در کنار تولید بیشترین محصول را داشته باشد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;