سعیدیان: تعامل نظام مهندسی و مجلس ضرروی است

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، ضمن بیان توضیحات جامع و کامل در مورد سازمان نظام‌مهندسی ساختمان و اقدامات سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، خواستار تعامل و همراهی بیشتر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی شد.
در نشست هم‌اندیشی اعضای کمیسیون عمران مجلس و اعضای هیات رئیسه و مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان مطرح شد:توجه به صادرات خدمات فنی و مهندسی و لزوم بازنگری در قانون نظام‌مهندسی
با حضور رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس، هیأت رئیسه شورای مرکزی، هیأت رئیسه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران و ارکان دبیرخانه دائمی صادرات خدمات فنی و مهندسی و روابط بین‌الملل نشستی با محوریت صدور خدمات فنی و مهندسی و همچنین لزوم بازنگری قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان ،به میزبانی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، این نشست به همت دبیرخانه دائمی صادرات خدمات فنی،مهندسی و با حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، هیأت رئیسه و اعضای این کمیسیون، رئیس و هیأت رئیسه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، هیأت رئیسه شورای مرکزی،  مدیران وزارت راه و شهرسازی،رئیس و ارکان دبیرخانه دائمی صادرات خدمات فنی،مهندسی و امور بین‌الملل به میزبانی و در سالن جلسات سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران برگزار شد و حاضران پیرامون موضوعات صادرات خدمات فنی و مهندسی و لزوم بازنگری قانون نظام‌مهندسی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
مهندس سعیدیان، ضمن خوش‌آمد گویی به حاضرین جلسه، از قبول دعوت و حضور در سازمان، تقدیر و تشکر کرد.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، ضمن بیان توضیحات جامع و کامل در مورد سازمان نظام‌مهندسی ساختمان و اقدامات سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، خواستار تعامل و همراهی بیشتر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی شد.
مهندس سعید سعیدیان ،تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط با یکدیگر را موجب هم‌افزایی و نیز تسهیل در امور مردم عنوان نمود و افزود: امیدوارم برگزاری چنین نشست‌هایی استمرار و تداوم داشته باشد و با همکاری یکدیگر، به نتایج مطلوبی برسیم.
 مقدم راد، رئیس دبیرخانه صادرات خدمات فنی مهندسی و روابط بین‌الملل نیز با توضیحاتی در مورد نحوه تشکیل دبیرخانه، گزارشی از اقدامات این دبیرخانه ارائه نمود و حضور مهندسان ایرانی در کشورهای حوزه خلیج‌فارس و سایر کشورها، از نتایج تأسیس دبیرخانه دائمی صادرات خدمات مهندسی عنوان نمود.
مقدم راد،از تمام افراد ذی‌نفوذ و تأثیرگذار، ازجمله نمایندگان محترم مجلس،وزارت امور خارجه جهت همکاری و حضور سفرا و وزرای کشورهای دیگر و سایر نهادها و سازمان‌ها تقدیر و تشکر نمود.
مهندس بهمن مؤمنی مقدم، عضو هیأت رئیسه شورای مرکزی و مدیر اجرایی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور نیز بابیان شرایط فعلی اقتصادی کشور، به کمبود منابع مالی و سرمایه‌های انسانی اشاره نمود و تشریح کرد: در شرایط موجود چاره‌ای جز تقویت بخش خصوصی، انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی و حرفه‌ای نداریم.
وی همچنین به بیان تجربه‌های موفق دنیا در این خصوص پرداخت.
مهندس مؤمنی مقدم همچنین بابیان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های عظیم و فراولان سازندگی در کشور، آمادگی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان را به‌منظور همکاری‌های بیشتر با مجلس شورای اسلامی اعلام نمود.
عضو هیأت رئیسه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور و هیأت رئیسه شورای مرکزی همچنین با اشاره به لزوم بازنگری قانون نظام‌مهندسی افزود: موفقیت در امور درگروی مشارکت و همدلی تمامی سازمان‌های مرتبط با موضوع است و نظرخواهی از ارکان مربوطه، نظیر وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام‌مهندسی به نتیجه، کمک خواهد کرد.
همچنین موضوع لزوم بازنگری قانون نظام‌مهندسی نیز از دیگر موارد مطرح‌شده در این نشست بود و حاضرین در این مورد به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
دکتر رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز به موضوع معیشت مهندسان و فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی پرداخت و با اشاره به رکود حوزه مسکن گفت: با یک مدیریت صحیح می‌توان هم از فروش فضای سبز شهری جلوگیری نمود و هم مشکل مسکن را در کشور حل نمود.
دکتر کوچی، همچنین  توان مهندسان را برای ارائه خدمات و صادرات خدمات فنی،مهندسی بسیار بالا عنوان نمود و گفت: در بحث صادرات نظام‌مهندسی وزارت امور خارجه نقش مهمی دارد به‌طوری‌که می‌تواند شرکت‌های صادرکننده را موردحمایت قرار دهند. وی نقش سفرای کشورمان در کشورهای دیگر را مؤثر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر سفرای کشورمان در بخش سیاسی متمرکز هستند و باید بخش اقتصادی را هم فعال کنند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: اینکه برخی تصور کنند نظام‌مهندسی ابزاری برای وزارت راه و شهرسازی و یا شهرداری‌ها می‌باشد، اشتباه است و کمیسیون عمران از استقلال نظام‌مهندسی دفاع می‌کند و البته انتظار ما از سازمان نظام‌مهندسی این است که کیفیت ساخت‌وساز را بتواند افزایش دهد چراکه در حال حاضر ۲۰ میلیون نفر در بافت فرسوده و آسیب‌پذیر زندگی می‌کند و سازمان نظام‌مهندسی باید کمک کند تا احیای بافت فرسوده هر چه سریع‌تر و قوی‌تر انجام شود.
دکتر احمد جباری دبیر اول کمیسیون عمران با اشاره به فعالیت انجام شده در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی و آموزش های لازم جهت ارتقاء پایه مهندسان پیشنهاد نمودند که یک کمیته مشترک بین سازمان نظام مهندسی و دبیرخانه دائمی تشکیل و در این کمیته نمایندگان کمیسیون عمران و سازمان حضور داشته باشند تا بتوانند از توان حمایت مجلس در پیشبرد کار و توسعه صدور خدمات مهندسی و توسعه اقدام نمایند. همچنین جلسات مشترکی نیز در این رابطه پس از همکاری های لازم تشکیل گردد.
منبع نظام مهندسی کشوری
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;