سریع ترین قطار ژاپن در راه ایران

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، ایران که در فکر گسترش خطوط ریلی است با ژاپن که قطارهای فوق سریع از تکنولوژی های کشورش است تمایل همکاری دارد.

ولی‌الله افخمی‌راد در دیدار با مدیرکل سیاست‌گذاری وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن به علاقه‌مندی ایران برای گسترش همکاری‌ها با ژاپن در حوزه‌های پالایشگاهی، پتروشیمی، نفت و گاز، حمل و نقل سریع ریلی شهری و خارج شهری، کشتیرانی، تاسیسات بنادر، فناوری‌های پیشرفته از جمله نانو تکنولوژی و بیو تکنولوژی، فولاد و آهن، صنایع معدنی و صنعت گردشگری اشاره کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: میزان کمی از نقل و انتقالات بین شهری ایران از طریق خطوط ریلی انجام می‌شود و دولت ایران تمایل دارد با گسترش خطوط ریلی، این آمار را به میزان قابل توجهی برساند و با توجه به عملکرد و تجربه خوب ژاپنی‌ها در راه‌اندازی قطارهای فوق سریع در جهان، تهران تمایل به همکاری در این خصوص با توکیو دارد.

وی به مشخص شدن محورهای سرمایه‌گذاری خارجی در ایران توسط سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی ایران اشاره و تصریح کرد: تمایل داریم از تجربیات ژاپنی‌ها در حوزه سیاست‌گذاری بخش‌های مختلف صنعتی و تجاری استفاده کنیم.

 

 

train-japan

 

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;