سریال پویانمایی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین رونمایی شد 

به گزارش تأسیسات نیوز،در مراسمی با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین و خبرنگاران از سریال پویانمایی ساخت و ساز رونمایی شد.
 روز دوشنبه در مراسمی با حضور شعبانیان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، حجتی پور مدیرعامل شرکت گاز استان از سریال پویانمایی ساخت و ساز سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین رونمایی شد.
محمد شعبانیان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در مراسم رونمایی از این انیمیشن اظهارداشت: تولید و ساخت انیمیشن ساخت و ساز با هدف فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان، مهندسان و اقشار مختلف ذیربط در حوزه ساختمان در زمینه موضوعات مرتبط با مقررات ملی ساختمان و وظایف و خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان کرد: در سال گذشته پیشنهاد تولید انیمیشن آموزشی با محتوای مرتبط با صنعت ساختمان از سوی یکی از شرکتها و فعالان تولید محتوا به سازمان ارائه شد و با درک شرایط ضرورت ساخت این انیمیشن نسبت به برنامه ریزی برای ساخت اقدام شد.
شعبانیان تصریح کرد: در دوره جدید هیئت مدیره مشخص شد استفاده از خدمات نظام بیشترشده و برای اطلاع از این خدمات بایستی فرهنگ سازی کنیم تا موضوعات مرتبط با ساختمان مانند رعایت مقررات ملی ساختمان، استفاده از پنجره دوجداره، صرفه جویی در کاهش هدر رفت انرژی و سایر مسائل اطلاع رسانی شود.
وی افزود: لازم است سرمایه گذاران با مقررات ملی ساختمان آشنا شوند و امکان اطلاع رسانی در قالبهای مختلف مهیا شود و به نظر می رسید نقطه مغفول مانده اطلاع رسانی در خصوص نحوه ساخت و ساز و مقررات ملی ساختمان بود که با تولید انیمیشن به مباحث ایمنی کار پرداخته شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین یادآورشد: ماه گذشته همایش معلولان را برگزار کردیم و به همین دلیل بخش پنجم این انیمیشن را به موضوع تردد معلولان اختصاص دادیم تا فرهنگ سازی شود تا مردم در جریان ساخت و سازها قرار گیرند.
وی اظهارداشت: اشنایی با فعالیتها و خدمات نظام مهندسی بخش اول است و در قسمتهای بعدی مباحث مقررات ملی ساختمان اختصاص یافته و هر بخش به یک موضوع آموزشی پرداخته و نکات آموزشی مطرح شده است.
شعبانیان گفت: سناریوهای کار به صورت تخصصی با مشورت اعضای هنیئت مدیره در جلسات کارشناسی تعیین شده است و امیدواریم با استفاده از نظر خبرنگاران و رفع ایرادات مطرح شده بتوانیم کیفیت کار را بتدریج بالا ببریم.
وی افزود: سریال انیمیشن در ۳۵ قسمت تهیه شده و در هر بخش به یکی از موضوعات مربوط به ساختمان پرداخته شده است.
این مسئول بیان کرد: اتاق فکری با هدف تعریف شخصیت های داتسان انیمیشن تشکیل شد و مدت ۷ ماه روی مباحث آن فعالیت و اندیشه شد و سپس روند تولید آغاز شد و تاکنون ۷ قسمت آن تولید شده است.
وی گفت: مباحث این قسمتها شامل معرفی سازمان نظام مهندسی ساختمان، تخریب، گردش کار پروژه ها، معرفی رشته های شهرسازی، مناسب سازی ساختمانها و فضاهای شهری ، گودبرداری و ایمنی کارگاههای ساختمانی برای عابرین از موضوعات قسمت های مختلف این انیمیشن هاست.
شعبانیان اظهارداشت: مخاطبان این انیمیشن ها علاوه بر متخصصان حوزه ساخت و ساز و مهنداسن ناظز و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهروندان و افرادی مانند مالکان، مجریان، پیمانکاران و کارگران ساختمانی است که با موضوعات ساختمان در ارتباط هستند.
وی تصریح کرد: در این انیمیشن ها تلاش شده ضمن معرفی، آموزش و فرهنگ سازی ابعاد مختلف مقررات ملی ساختمان، نقاط ضعف و ایرادات در طراحی و اجرای بناها که می تواند تبعات مالی یا جانی برای شهروندان داشته باشد مطرح شود تا آگاه سازی شود.
در ادامه از پوستر و تولید انیمیشن ساخت و ساز رونمایی شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;