سرکی در گالری های تهران

گالری

کنار این همه اخبار و فعالیت سیاسی و اجتماعی و فنی و مهندسی از اخبار گالری ها و نمایشگاه های تهران چه خبر؟ اندکی هم تنفس عمیق فرهنگی

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، گالری‌ها و مراکز فرهنگی تهران در آخرین ماه پاییز با برپایی نمایشگاه‌های مختلف هنری، میزبان علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ هستند.

نمایشگاهی از عکس‌های «نیلوفر تقوی» به مناسبت ماه محرم در نگارخانه بن‌بست افتتاح شد. در این نمایشگاه انفرادی 30 عکس رنگی و سیاه‌وسفید مربوط به آیین عزاداری حسینی به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت امام‌حسین (ع) برپا است. نمایشگاه عکس‌های وی از 29 آبان تا 13 آذر ماه در گالری بن‌بست به نشانی میدان آزادی، خیابان استاد معین، نبش خیابان دستغیب، ساختمان شهید حیدری از ساعت 15 تا 17 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

 

** گالری سیحون

 

 

 

کامبیز درم‌بخش مجموعه‌ای از تازه‌ترین آثارش را در نمایشگاهی با عنوان «پانتومیم روی کاغذ» در گالری سیحون به نمایش می‌گذارد. در این نمایشگاه 47 اثر رنگی با ابعاد 50×40 به سبک پاستل روی دیوار قرار می‌گیرند. این آثار ادامه مجموعه «دلقک‌ها» است که درم‌بخش 30 سال است روی آن به صورت رنگی کار می‌کند. این نمایشگاه روز جمعه هشتم آذر ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری سیحون واقع در خیابان خالد اسلامبولی، کوچه چهارم، شماره 11 افتتاح می‌شود و تا 20 آذر ادامه خواهد داشت.

 

 

 

** گالری طراحان آزاد

 

 

 

نمایشگاهی از تازه‌ترین مجسمه‌های قدرت‌الله عاقلی با عنوان «مرگ تدریجی یک لبخند» به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه مجموعه شش اثر بوده که با تلفیق ویوئو، وسایل الکترونیکی و مجسمه است. این نمایشگاه که روز اول آذرماه افتتاح شد، تا روز ششم آذر از ساعت 16 الی 20 در گالری طراحان آزاد واقع در میدان فاطمی، میدان گلها، میدان سلماس، شماره 5 ادامه دارد.

 

 

 

** گالری سرو

 

 

 

هفتمین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های چکامه راهگانی، با عنوان «ردپای شب» در گالری سرو برپا می‌شود. مجموع 30 کار در نمایشگاه «ردپای شب» به نمایش گذاشته خواهند شد. سبک کارها انتزاعی است. نمایشگاه «ردپای شب» از هشتم تا 13 آذر ماه در گالری سرو واقع در خیابان آزادی، نبش گلگشت، شماره 2، طبقه دوم میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

 

 

 

** نگارخانه نی

 

 

 

«حبیب خط»، عنوان نخستین نمایشگاه استاد خوشنویسی، زنده‌یاد حبیب‌اله فضائلی در بیش از ۴۰ سال گذشته است که از سوم تا سیزدهم آذرماه جاری در نگارخانهٔ بین‌المللی نی برگزار می‌شود، ۴۴ اثر از زنده‌یاد حبیب‌اله فضایلی عرضه خواهد شد که بخشی از آثار موزه‌یی‌ست و بخشی دیگر برای فروش عرضه می‌شوند. نگارخانه بین‌المللی نی در خیابان اقدسیه (موحد دانش) کوچه نیلوفر، پلاک ۳ واقع است. نمایشگاه هر روز – به‌جز شنبه‌ها – از ساعت ۱۰ تا ۱۹ برپاست.

 

 

 

** گالری محسن

 

 

 

تازه‌ترین نمایشگاه عکس مهرداد افسری با عنوان «آمریکا، گستره معلق» در گالری محسن افتتاح شده و در آن 9 عکس در ابعاد ۱۵۰×۱۱۰ و با تکنیک دیجیتال و فتومونتاژ به نمایش گذاشته خواهند شد. نمایشگاه «آمریکا، گستره معلق» روز جمعه، اول آذر ماه در گالری محسن گشایش می‌یابد و تا سیزدهم این ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت 14 تا 21 به نشانی بزرگراه مدرس (شمال)، خیابان ظفر، کوچه ناجی، خیابان فرزان، خیابان نوربخش، بلوار مینا شرقی، شماره ۴۲ مراجعه کنند.

 

 

 

گالری محسن پنجشنبه‌ها تعطیل است.

 

 

 

** گالری شیرین

 

 

 

دومین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های ساغر حمزه‌لو در گالری شیرین گشایش یافته است. مجموع 23 تابلوی نقاشی با ابعاد مختلف و با تکنیک اکریلیک و رنگ روغن روی بوم در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

 

 

 

همچنین یک نمایشگاه گروهی مجسمه از آثار هنرمندان مختلف در گالری شماره 2 گالری شیرین برگزار خواهد شد.

 

 

 

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون مهرگان میثمی، علیرضا امتیاز، علی موسوی‌زاده، امیر موسوی‌زاده، مژده اترک، طرلان لطفی‌زاده، فریش البرزکوه، فسانه آذری، لیلی طاهری، لاله قاضی وکیلی، مینا طلایی، فروزش صائمی‌فرد، آتنا اخوان، شاهین قاسمی، سیدمسیح احمد، مهسا خیرخواه، رضا شعبان، بهناز محمدهادی، رضا رستمی‌راد، الهام فلاحی و معین‌الدین شعشعی به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

 

 

این دو نمایشگاه از اول تا 12 آذر ماه در گالری شیرین به نشانی ولنجک، خیابان هیجدهم، شماره 9 از ساعت 11 تا 18 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی و مجسمه‌سازی خواهند بود.

 

 

 

** نگارخانه بن‌بست

 

 

 

نمایشگاهی از عکس‌های نیلوفر تقوی به مناسبت ماه محرم در نگارخانه بن‌بست افتتاح شده است. در این نمایشگاه انفرادی 30 عکس رنگی و سیاه و سفید در سایزهای 45*35 و 70*50 مربوط به آیین عزاداری حسینی به نمایش درآمده است. نمایشگاه عکس‌های تقوی از 29 آبان تا 13 آذر ماه در گالری بن‌بست به نشانی میدان آزادی، خیابان استاد معین، نبش خیابان دستغیب، ساختمان شهید حیدری از ساعت 15 تا 17 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

 

 

 

** گالری آران

 

 

 

تازه‌ترین نمایشگاه نقاشی‌های سمیرا اسکندرفر با عنوان «من خودم نیستم» در گالری آران گشایش خواهد یافت. 17 نقاشی فیگوراتیو و یک ویدئو در گالری آران به نمایش درخواهد آمد که تکنیک کارها به صورت آکریلیک روی بوم کار شده‌اند. این نمایشگاه از اول تا 18 آذر ماه در گالری آران به نشانی خیابان خردمند شمالی، خیابان دی، شماره ۱۲ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی خواهد بود.

 

** گالری راه ابریشم

 

 

 

سومین نمایشگاه انفرادی عکس‌های هاوار امینی با عنوان «شاخ» در گالری راه ابریشم افتتاح می‌شود. 25 تابلوی نقاشی با تکنیک آزاد و در ادامه‌ کارهای قبلی‌اش در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهند شد و موضوع کارها پرداختن به اهمیت کوه در زندگی مردم مناطق کردستان ایران و عراق دارد. این نمایشگاه از اول تا 18 آذر ماه در گالری راه ابریشم واقع در خیابان لواسانی (فرمانیه غربی)، بین شهروند و آبکوه، شماره ۱۰۳ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

 

 

 

** گالری «نار»

 

 

 

نمایشگاه آثار «وحید چمانی» با عنوان «اسید آمینه»، عصر جمعه اول – آذر ماه – در گالری «نار» به روی دیوار می‌رود. این هنرمند جوان در نمایشگاه جدیدش، 8 اثر را به نمایش می‌گذارد. چمانی که برگزیده هفتمین بیناله نقاشی ایران و برگزیده نخستین دوره دوسالانه نقاشی دامون‌فر است، این آثار را طی 3 سال اخیر به روی بوم آورده و به سیاق آثار گذشته‌اش به جهان هستی نگریسته است. نمایشگاه «اسید آمینه‌ها» ساعت 16 روز جمعه در گالری نار واقع در ولیعصر(عج)، بین محمودیه و زعفرانیه پاساژ رولکس، شماره 5 افتتاح می‌شود و تا 13 آذر ماه ادامه خواهد داشت.

 

 

 

** گالری شیلا

 

 

 

نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های نسیم پیرهادی با عنوان «از وسط برو» در گالری شیلا دایر خواهد شد. مجموع 15 تابلو با ابعاد مختلف با تکنیک آکریلیک روی بوم و طراحی و به سبک مدرن به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین یک ویدئوآرت سه دقیقه‌ای مرتبط با موضوع کارها نیز در کنار نمایشگاه وجود دارد. این نمایشگاه که روز اول آذر ماه در گالری شیلا افتتاح می‌شود، تا هشتم این ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از خیابان طالقانی، کوچه گیلان، شماره 2، واحد 1 مراجعه کنند.

 

 

 

** عکسخانه شهر

 

 

 

لیلا زندی مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی خود را در قالب نمایشگاهی با عنوان «پرتره» در موزه عکسخانه شهر به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه شامل 30 قطعه عکس از تک چهره‌هاست که متعلق به قشرهای مختلف، از پادشاهان تا مردم عادی می‌شود. این نمایشگاه که روز دوشنبه – 27 آبان ماه – گشایش یافت، تا نهم آذر ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و نیز ۱۴ تا ۱۷ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ به موزه مراجعه کنند. موزه عکسخانه شهر در میدان هفت‌تیر، خیابان بهار‌ شیراز، ضلع جنوب‌غربی میدان بهارشیراز واقع است.

 

 

 

** گالری ترانه‌باران

 

 

 

نمایشگاه آثار خوشنویسی و نقاشی‌خط رضا تقی‌پور، جمعه – یکم آذرماه – در گالری «ترانه‌باران» گشایش خواهد یافت. در این نمایشگاه 20 اثر خوشنویسی کتیبه نستعلیق در فرم سیاه‌مشق و 15 اثر نقاشی‌خط با تکنیک آزاد به نمایش درمی‌آید. نمایشگاه انفرادی رضا تقی‌پور از یکم تا 7 آذر در گالری «ترانه‌باران» واقع در خیابان شریعتی، پل رومی به سمت الهیه، خیابان شریفی‌منش، نبش کوچه لادن، پلاک 27 از ساعت 16 الی 20 میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان است.

 

 

 

** نگارخانه‌ی والی

 

 

 

سومین نمایشگاه نقاشی‌خط‌های احمد محمدپور با عنوان «مشق‌های همیشه درون» در نگارخانه‌ والی گشایش می‌یابد. در این نمایشگاه 23 تابلوی نقاشی‌خط به نمایش درخواهد آمد که جدا از کارهای خوشنویسی سنتی و کلاسیک است. نمایشگاه «مشق‌های همیشه درون» روز یکم آذرماه گشایش می‌یابد و تا دوازدهم این ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به نگارخانه والی واقع در میدان ونک، خیابان خدامی، شماره 72 مراجعه کنند.

 

** آرت‌سنتر

 

 

 

نمایشگاه نقاشی‌های کیان وطن تحت عنوان «تهران/ مقدمه» در آرت‌سنتر برپا خواهد شد. افتتاحیه نمایشگاه «تهران/مقدمه» اول آذر از ساعت 16 الی 21 خواهد بود و از دوم آذر تا دوازدهم بازدید برای عموم آزاد است.‏ آرت سنتر در خیابان شریعتی، ضلع شمال غربی پل صدر، پلاک ۱۷۱۶ واقع است.

 

 

 

** گالری ساربان

 

 

 

هادی روشن‌ضمیر در هجدهمین نمایشگاه انفرادی خود با عنوان «محمل لیلی»، خوشنویسی‌هایش را در قالب مجسمه‌های برنزی به گالری ساربان می‌آورد. در این نمایشگاه 18 مجسمه‌ برنزی از کارهای خوشنویسی وی به نمایش درمی‌آیند. همچنین موضوع تمام مجسمه‌ها «عشق» است. نمایشگاه «محمل لیلی» روز یکم آذر در گالری ساربان گشایش می‌یابد و تا یازدهم این ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن از ساعت 16 تا 20 به آدرس خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند.

پایان پیام/.

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;