سرویس بهداشتی: کودک بی سرپرست

به گزارش تاسیسات نیوز، یعقوب امین زاده، مشاور گردشگری در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران درباره چالش سرویس های بهداشتی عمومی در ایران گفت: مسئله سرویس های بهداشتی در ایران مانند کودکی بی سرپرست است که متولی خاصی ندارد و هیچ کس سرپرستی آن را بر عهده نمی گیرد.


از سوی دیگر بخش خصوصی نیز برای ساخت و بهره برداری از سرویس های بهداشتی تمایلی ندارد، چرا که نهادهای دولتی بسیاری متولی این حوزه هستند و مراحل اداری دریافت مجوز برای احداث سرویس های بهداشتی خسته کننده و طولانی است. همچنین هیچ تسهیلاتی برای ایجاد سرویس های بهداشتی در نظر گرفته نشده است. از سوی دیگر تجربیات سرمایه گذارانی که در این حوزه فعالیت کرده اند نیز چندان رضایت بخش نبوده است.

 

او درباره ضعف های سرویس های بهداشتی موجود در کشور اظهار کرد: سرویس های بهداشتی موجود در کشور از استاندارهای مناسب برخوردار نیستند. برخی از آنها مکانی برای انواع بزه کاری شده اند و به ویژه معتادها و کارتن خواب ها از سرویس های بهداشتی برای تخلف های خود استفاده می کنند. همچنین جانمایی آنها در کشور اصولی نیست و در مناطق نامناسبی احداث شده اند.

 

یکی از مهم ترین مشکلات سرویس های بهداشتی ایران، رعایت نکردن بهداشت و نظافت آنها و نبود نیرویی برای نظافت و خدمات رسانی در سرویس های بهداشتی است.

 

وی درباره مشکلات احداث سرویس های بهداشتی جدید گفت: هزینه ایجاد هر سرویس بهداشتی 150 میلیون تومان است که برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی ندارد و برخی شهرداری ها مانند شهرداری تهران معتقدند که بودجه کافی برای چنین اقداماتی را در اختیار ندارند.

 

او با ارائه چند راهکار برای بهبود شرایط سرویس های بهداشتی اظهار کرد: باید دولت و بخش خصوصی برای ایجاد و بهبود شرایط سرویس های بهداشتی به طور جدی برنامه ریزی کنند.

 

به طور کلی با تعیین یک نهاد مشخص بعنوان مسئول و متولی اصلی سرویس های بهداشتی در داخل شهرها و بین راه ها و در میان جاده ها، می توان به شرایط سرویس های بهداشتی کشورمان سر و سامان بیشتری بخشید.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;