سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری در تجدیدپذیرها

به گزارش تاسیسات نیوز، رویال داچ شل در هفته‌های اخیر بیش از ۴۰۰ میلیون دلار در برنامه‌هایی چون تولید برق خورشیدی و ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی سرمایه‌گذار‌ی می‌کند. به این ترتیب این شرکت در جهت کاهش ردپای کربن خود اقدام می‌کند.


هرچند این میزان سرمایه‌گذاری در برابر بودجه سالانه ۲۵ میلیارد دلاری این غول نفتی چیزی به حساب نمی‌آید اما همین میزان سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های پاک را هم باید برای این غول نفتی غنیمت شمرد.


این سرمایه‌گذاری محدود به بیوسوخت‌ها، انرژی خورشیدی و بادی نیست. شل به همراه رقبایی چون بریتیش پترولیوم، اکسون موبیل و شورون به دنبال بالا بردن تقاضا برای گاز هستند که یک سوخت فسیلی کمتر آلاینده هستند.


در ماه دسامبر رویال داچ شل، با یک شرکت تولید کننده برق بریتانیایی برای سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری به توافق رسید.


این شرکت بریتانیایی که نام آن فرست یوتیلیتی است، در اوایل ماه جاری بعد از ۱۲ سال وقفه دوباره به سوی انرژی‌های خورشیدی برگشت و ۴۳.۸۶ درصد سهام شرکت سیلیکو رانچ را به قیمت ۲۱۷ میلیون دلار خرید.


در سه ماه آخر سال ۲۰۱۷، رویال داچ شل در دو پروژه برای توسعه ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در سراسر آزادراه‌های اروپا سرمایه‌گذاری کرد. این شرکت موافقتنامه‌ای هم برای خرید برق خورشیدی در بریتانیا و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در شبکه‌های برق آسیا و آفریقا امضا کرد.


برنستین می‌گوید: غول‌های نفتی در ۵ سال گذشته ۳ میلیارد دلار در تجدیدپذیرها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.


شرکت بی‌پی هم با ۲۰۰ میلیون دلار در تولید برق خورشیدی و توتال با یک میلیارد دلار در تولید باتری‌ها سرمایه گذاری کرده‌اند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;