سرانجام باران می بارد

هواشناسی مازندران زمان فعالیت سامانه بارشی سرد در استان را از بامداد شنبه ۱۶ تا صبح یک‏شنبه ۱۷ دی ماه جاری اعلام کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، طبق اعلام هواشناسی مازندران، نوع مخاطره این سامانه هوای سرد را بارش باران گاهی رگبار، رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش محسوس دما و در مناطق با ارتفاع بیش از ۱۳۰۰ متر مه آلود با بارش برف پیش بینی کرده است.
همچنین منطقه اثر این سامانه جوی هوای سرد را کل استان (بویژه در مناطق مرکزی و شرقی مازندران) دانست و اثر مخاطره را شامل، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روانآب، سیلابی شدن رودخانه‌ها، رانش زمین، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید، اختلال و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی، احتمال خسارت به سازه‌های کم مقاوم پیش بینی کرده است.
براساس این گزارش، هواشناسی مازندران به شهروندان و مسافران توصیه کرد: احتیاط  لازم در تردد جاده‌ای، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده‌های کوهستانی، مقاوم سازی سازه‌های کم مقاوم، پرهیز از صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه را مد نظر قرار دهند.
براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی استان مازندران از روز چهار شنبه ۱۳ دی تا سه شنبه ۱۹ د یماه به شرح زیر پیش ‏بینی می‏‌شود.
روز چهارشنبه ۱۳دی آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما با احتمال مه صبحگاهی، از شب با افزایش ابر، با احتمال رگبار خفیف و پراکنده و وزش باد است اما در روز پنج‌شنبه ۱۴دی ماه هوای مازندران صاف تا نیمه ابری و روز جمعه ۱۵دی آسمان استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما، از اواخر شب با افزایش ابر، وزش باد از سمت غرب استان بتدریج با بارندگی همراه است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;