سد چم شیر آبگیری شد

سخنگوی صنعت آب گفت: در باره خبر آبگیری سد چم شیر پاسخ داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، «فیروز قاسم‌زاده» ابا بیان اینکه؛ موضوع آبگیری سد چم شیر فقط برای تست تجهیزات است و آبگیری کامل پس از تایید نهایی انجام خواهد شد.فزود: اجحاف زیادی در حق سد چم‌شیر صورت گرفته است.
وی ادامه داد: همان گونه که بارها گفته شده مطالعات زیادی درباره این سد صورت گرفته و مشخصاً ۸ مطالعه تاکید دارد که این سد مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
سخنگوی صنعت آب گفت: آبگیری کامل سد پس از تایید نهایی و در آینده صورت خواهد کرد.
قاسم‌زاده ادامه داد: اکنون سد آمادگی لازم را برای آبگیری دارد.
تلاش برای تامین آب شهرها
وی در باره وضعیت تامین آب تهران با توجه به بارش‌ها هم افزود: آمارها نشان از آن دارد که وضعیت بارش‌های کشور تا اواسط اردیبهشت ماه در حد نرمال خواهد بود و با توجه به کاهشی که اکنون دارد وضعیت آب‌های سطحی به‌گونه‌ای خواهد بود که امکان تامین آب با دشواری روبرو خواهد بود.
سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: بر این اساس همه تلاش وزارت نیرو این خواهد بود که هیچ شهری و به خصوص تهران با مشکل آب شرب روبرو نشوند و هدف این است که به هر نحوی که ممکن باشد آب شرب مورد نیاز شهروندان تامین شود.
قاسم‌زاده گفت: اقدام‌های خوبی پارسال برای تامین آب انجام شد که تداوم خواهند داشت؛ اما امید است که وضعیت بارشی بهتر شود تا مشکلات کمتری داشته باشیم.
تونل زاب تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره آخرین وضعیت تونل زاب برای انتقال آب به دریاچه ارومیه، ادامه داد: این تونل تقریباً به اتمام رسیده و یا تا آخر سال و یا طی هفته‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
سخنگوی صنعت آب افزود: برنامه این است که این تونل سالانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه انتقال دهد و ضمناً سازمان حفاظت از محیط زیست هم اقدام‌های لازم را انجام داده است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;