کاهش چهار درصدی مصرف برق در تابستان ۹۸

سخنگوی صنعت برق گفت: با اقدام های انجام شده در بخش مدیریت مصرف، رشد مصرف برق امسال نسبت به پارسال به ۱درصد رسید؛ این درحالی است که این رقم در ۱۰ساله اخیر رشد مصرف به طور متوسط ۵.۲ درصد بوده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، «مصطفی رجبی مشهدی»درباره این موضوع گفت : رشد مصرف برق پارسال کمتر از سه درصد بود که امسال به کمک برنامه های مدیریت مصرف و همکاری مشترکان صنعت، کشاورزی، صنعتی و ادارت میزان پیک مصرف کاهش یافت.
وی کاهش پیک مصرف را بسیار موثر در بهره‌وری و اقتصاد ملی توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: با کاهش مصرف در ساعت‌های پیک می‌توان هزینه‌های سرمایه‌گذاری برای تعداد ساعت‌های محدود در سال را کاهش داد.
رجبی مشهدی ادامه داد: اقدام‌هایی که در بخش نیروگاهی برای توسعه تولید صورت گرفت نیز از عواملی بود که در مدیریت مصرف موثر بود؛ به گونه ای که ۳ هزار و ۲۵۱ مگاوات به ظرفیت تولید برق نیروگاه های برق حرارتی اضافه شد.
سخنگوی صنعت برق گفت: این افزایش ظرفیت در دو بخش نیروگاه‌های جدید و نیروگاه های قدیمی با افزایش ظرفیت ممکن شد و افزایش تولید ۲۴۶ مگاوات در بخش نیروگاه‌های قدیمی با انجام اقدام‌های اصلاحی و بهینه‌سازی ممکن شد.
وی افزود: همچنین با استفاده از خنک کردن هوای ورودی و استفاده از مدیا ها توانستیم ۳۱۸ مگاوات در نیروگاه های گازی به ظرفیت شبکه اضافه کنیم.
رجبی مشهدی ادامه داد: در بخش انتقال، فوق توزیع و توزیع شبکه های برق حدود ۱۰ هزارمگاوات آمپر به این بخش اضافه شد تا برق تولیدی نیروگاه به مصرف‌کنندگان برسد و حدود ۱۶ هزار کیلومتر مدار هم شبکه های انتقال، توزیع و فوق توزیع احداث شد که رکورد بسیار مطلوبی در این بخش بود.
سخنگوی صنعت برق خاطرنشان ساخت: امسال در بخش مدیریت مصرف ابتکاری به خرج داده شد بحث مصرف برای هر شرکت توزیع و برق منطقه ای بود که نسبت به پارسال و متناسب با نیازی که شبکه به مدیریت مصرف داشت و یک کار برنامه‌ریزی شده بود انجام شد که شرکت‌ها در این بخش بسیار موفق عمل کردند.
وی افزود: بر این اساس شرایط پایداری برای برق کشور ایجاد شد و از حوادث و اتفاقاتی که ممکن بود در شبکه ایجاد شود پیشگیری شد؛ این در صورتی است که امسال در شبکه برق کشورهای آمریکا و انگلستان با قطعی گسترده برق مواجه شدند.
رجبی مشهدی گفت: امسال شانزدهمین سالی است که برق کشور در شرایط پایدار قرار دارد.
سخنگوی صنعت برق ادامه داد: اندازه‌گیری‌ها در شبکه به صورت لحظه‌ای انجام می‌شود و به محض مشاهده افزایش مصرف در شرکت های توزیع اخطارهای لازم داده می‌شد و در اسرع وقت نسبت به مدیریت مصرف اقدام لازم صورت می گرفت.
وی افزود: تلاش می‌شود برنامه‌های مدیریت مصرف برای سال آینده تداوم یابد تا بتوانیم تابستان ۹۹ را نیز بدون خاموشی سپری کنیم.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;