سخنگوی دولت: قرارداد اجاره املاک ۲ ماه تمدید شد

 سخنگوی دولت گفت: قرارداد اجاره املاک بر اساس مصوبه جدید ستاد مقابله با شیوع کرونا تا ۲ ماه تمدید شد و بر این اساس تمامی قراردادهایی که پایان آن اسفند تا اردیبهشت ۹۹ است ۲ ماه تمدید می‌شود.

به گزارش تاسیسات نیوز، علی ربیعی با اشاره به تعطیلی بنگاه‌های معاملاتی در ایام شیوع کرونا اظهار کرد: بنا بر تصمیمات ستاد مبارزه با شیوع کرونا، دفاتر مشاور املاک تعطیل شده بودند و موعد اجاره و رهن بسیاری از خانه‌ها رسیده و در عین حال، دفاتر املاک تعطیل بود.
وی یادآور شد: تصمیم گرفته شد واحدهای مسکونی که قرارداد رسمی یا غیر رسمی با مستأجری از اول اسفند تاپایان اردیبهشت ۹۹ داشته‌اند تا ۲ ماه تمدید شود.
سخنگوی دولت عنوان کرد: این تصمیم کمک می‌کند که در این فاصله، قراردادهای اجاره املاک یا تمدید شود و یا مستأجران فرصت داشته باشند نقل مکان کنند.
ربیعی درباره ضمانت اجرای این تصمیم تأکید کرد: قرارداد بین مؤجران و مستأجران اغلب یکساله یا بیشتر است و وقتی قراردادها اجرا نمی‌شود، شامل جریمه شده و افراد به محاکم قضایی مراجعه می‌کنند.
مصوبات ستاد مقابله با شیوع کرونا در حکم قانون است و بر این اساس، جریمه‌ای به مستأجر تعلق نمی‌گیرد و محاکم قضایی نیز به این شکایات رسیدگی نمی‌کنند.
سخنگوی دولت تصریح کرد: این مصوبات برای همه الزامی است و البته تأکید می‌کنم که بسیاری از مؤجران، این مهم را انجام داده و با قانون همراه بوده‌اند.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;