سایه سنگین «سنتی سازی» بر بازار ساخت و ساز ایران

مهندس مهدیه نکویی گفت: در کشور ما از تکنولوژی‌ها و مصالح جدید در ساختمان‌سازی استفاده نمی‌شود و هنوز هم به روش سنتی از مصالح سنگین استفاده می‌شود؛ در حالیکه ما باید به سمت سبک‌سازی ساختمان‌ها پیش برویم.
به گزارش تاسیسات نیوز، عضو هیئت مدیره دورۀ نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان، در گفت‌وگو با پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان، با تأکید بر اهمیت استفاده از تجربیات کشورهای موفق در زمینه حل مشکل زلزله، اضافه کرد: ما باید تجربیات کشورهایی که زلزله‌خیز بوده‌اند و این مشکل را به خوبی حل کرده‌اند به کار بگیریم. در این زمینه استفاده از سیستم‌های مقاومتی در برابر زلزله کارساز نبوده‌اند، بلکه استفاده از سیستم‌های کنترل لرزه‌‌ای و تجهیزات محافظت لرزه‌ای مناسب‌تر هستند.
 وی با تأکید بر اهمیت تحول سیستم ساخت‌وساز در کشور، گفت: در زمینه قوانین هیچ مشکلی نداریم. در واقع قوانین سفت و سختی در زمینه مقاوم‌سازی در کشور وجود دارد و به همین دلیل هم آنچه ضروری‌تر به نظر می‌رسد، ایجاد تحول در سیستم ساخت‌وساز است.
نکویی اضافه کرد: در حال حاضر دستورالعمل‌ها و قوانین جدید نیز با توجه به مباحث جدید ساختمان‌سازی تغییر پیدا کرده‌اند و ما در حال استفاده از سیستم‌ها و فناوری‌های جدید هستیم؛ اما متاسفانه هنوز مقاومت‌هایی در این زمینه وجود دارد.
عضو هیئت مدیره دورۀ نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان،، با بیان اینکه استفاده از سیستم‌های سنتی‌ در ساختمان‌سازی پاسخگو نخواهد بود، خاطرنشان کرد: اضافه کردن تجربیات و پیشنهادهای کشورهای موفق در زمینه حل مشکل زلزله به آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و استفاده از تکنولوژی‌های جدید، حرکت سریع‌تر در امر ایمن‌سازی را به همراه خواهد داشت.
گفتنی است ۵ دی‌ماه در تقویم، روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی نامگذاری شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;