ساماندهی واحدهای تولیدی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خانه خبر گيتي پسند، از ابتداي سال ۹۳ بود كه به پيشنهاد مهندس بهرام سيد احمدنيا معاون فني و بهره برداري گروه، مديريت فني و مهندسي اين معاونت تشكيل شد.

 

 

 

در شرايطي كه كمتر از دو سال از راه اندازي اين مديريت گذشته، اقدامات قابل توجهي در اين بخش صورت گرفته كه به همين مناسبت پاي صحبت هاي مهندس مجيد لوئي پور نشستيم تا در اين خصوص بيشتر مطلع شويم.




ساماندهي واحدهاي توليدي، از اهداف مهم راه اندازي مديريت فني و مهندسي

 

مهندس مجيد لوئي پور مدير فني و مهندسي معاونت فني بهره برداي گروه درباره اهداف راه اندازي اين مديريت اظهار داشت: با هدف راه اندازي سيستمي نظام مند و فني به منظور بررسي مسائل و مشكلات كلان و تصميم گيري هاي فني در پروژه هاي توسعه اي گيتي پسند، اين مديريت تشكيل شد تا علاوه بر پاسخگويي در اين بخش، خدمات فني و نت نيز مورد نظارت قرار گرفته و نسبت به ساماندهي اين واحدها اقداماتي صورت بگيرد.

 

 

 

وي ادامه داد: در اين حوزه نيازمند تجارب و دانش خبرگان فني در حوزه هايي چون فلزي، پليمري و نت بوديم كه با تشكيل كارگروه هاي تخصصي و اتاق فكر، از تجربيات همكاران استفاده كرديم و تاكنون موفقيت هاي چشمگيري نيز نصيب مجموعه شده است.




برطرف شدن مشكلات زنجيره توليد محصولات پنج لايه و پليمري

 

مدير فني و مهندسي معاونت فني بهره برداري گروه تصريح كرد: در كارگروه تخصصي لوله و اتصالات پنج لايه و پليمري، توانستيم ارتباط سازنده اي ميان همكاران و مديران در حوزه زنجيره تامين اقلام از خريد مواد اوليه گرفته تا مديريت فروش و سيستم ارتباط با مشتريان به وجود آوريم كه در اين رهگذر سعي شد مشكلات مرتفع و در بخشي از اين زنجيره بازنگري صورت گرفته و با بررسي نيازهاي بازار و آينده پيش روي، تحليل هاي لازم صورت بگيرد. انشاءالله با تداوم جلسات اين كارگروه در آينده دستاوردهاي ارزنده اي به دست خواهد آمد.




۵۰ محصول جديد در بخش فلزي و پليمري

 

مهندس لوئي پور به تشكيل كارگروه تخصصي طراحي و كنترل كيفيت نيز اشاره كرد و افزود: در اين كارگروه تكميل سبد محصولات گيتي پسند، بهبود طراحي محصولات در حال توليد و بازنگري سيستم هاي كيفي حوزه هاي فلزي و پليمري صورت مي گيرد كه توليد ۵۰ محصول جديد و طراحي و ساخت بيش از ۳۵ محصول ديگر تا ارديبهشت ۹۵، از جمله دستاوردهاي اين كارگروه است.( جزييات بيشتر محصولات جديد را اينجا مطالعه كنيد.)

 

 

 

وي در ادامه به كارگروه بهبود فرآيندهاي توليد قطعات به روش فورج اشاره كرد و افزود: در كارگروه ياد شده، بازنگري و ساماندهي پروسه هاي فورج و بهبود عملكرد پرس هاي مربوطه، موجب شده تا با تغييرات طراحي در عملكرد و ارتقاي اتوماسيون پرس ها، توليد قطعه بر روي پرسهاي بهبود يافته به ۲ ثانيه كاهش پيدا كند كه اتفاق بي نظير و ارزشمندي در مجموعه مي باشد.

 

 

 

مدير فني و مهندسي معاونت فني بهره برداري گروه تصريح كرد: با تشكيل كارگروه بهبود فرآيند توليد به روش ماشين كاري نيز سرعت توليد افزاش و كاهش هزينه ها را در پي داشته است، همچنين كارگروه بهبود فرآيند آبكاري نيز بازنگري پروسه آبكاري قطعات فلزي و مواد مصرفي را در دست اقدام دارد.




خبرگان گيتي پسند گردهم آمدند

 

مهندس لوئي پور از تشكيل كارگروه هاي متفرقه ديگر نيز خبر داد و افزود: با بهره گيري از خبرگان مجموعه و دعوت از متخصصان خارج از مجموعه، موفق به دستاوردهايي شديم كه بخشي را به آن اشاره كردم.

 

 

 

وي تكليف ديگر مديريت فني و مهندسي را ساخت دستگاه ها، ماشين آلات و قطعات مورد نياز واحدهاي توليدي گيتي پسند دانست و افزود: از طريق مهندسي معكوس و راه اندازي اتوماسيون خط هاي توليدي، دستاوردهاي زيادي حاصل شده كه در آينده در اين باره اخبار خوبي خواهيم گفت.

 

 

 

مدير فني و مهندسي معاونت فني بهره برداري گروه در پايان از ساماندهي مدارك، مستندات فني، نقشه هاي تجهيزات و ماشين آلات توسط اين واحد در آينده نه چندان دور خبر داد.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;