ساماندهی فاضلاب در 18 شهر

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور همچنین با اشاره به طرح ساخت فاضلاب شهرهای استان گفت: به‌دلیل شرایط خوزستان امکان استفاده از چاه‌های جذبی در آن ممکن نیست؛ از سوی دیگر تخلیه فاضلاب شهری به رودخانه‌ها آثار زیست محیطی بسیار و آلودگی منابع آبی را در پی داشته است.




وی افزود: این طرح از ورود 166 میلیون مترمکعب فاضلاب شهری به منابع آبی جلوگیری کرده و جمع‌آوری و انتقال فاضلاب شهری را انجام می‌دهد که در اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر، بندر امام، بهبهان، شوش، اندیمشک، ایذه، دشت آزادگان (سوسنگرد و بستان و هویزه و رفیع)، دزفول، رامهرمز، شوشتر و مسجدسلیمان به اجرا درمی‌آید.





پورمحمدی تاکید کرد: طرح ساماندهی فاضلاب بیش از 14 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که از منابع داخلی و فاینانس تامین می‌شود و باید در سه سال به اجرا درآید.وی بخش دیگر این طرح را بازسازی شبکه آب شرب شهری در اهواز و 17 شهر استان دانست و افزود: اکنون 3700 کیلومتر از شبکه‌های آب خوزستان فرسوده هستند و 55 درصد آب در این شبکه هدر می‌رود.





پورمحمدی اضافه کرد: بازسازی این شبکه بیش از پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با اجرای آن یک سوم شبکه در مدت سه سال اصلاح شده و بیش از 60 درصد ساکنان شهرها تحت پوشش آن قرار می‌گیرند.





رئیس جمهوری نیز برای پیگیری مشکلات خوزستان پنجم اسفند سفر یک روزه‌ای به اهواز داشت که در این سفر برای حل مشکل آب و فاضلاب خوزستان قول مساعد داد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;