ساماندهی به بازار مسکن عزم ملی می خواهد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مسکن مقوله فرابخشی است و برنامه ریزی برای تولید مسکن بدون هماهنگی ملی و بسیج بخش‌های مختلف امکان پذیر نیست.
به گزارش تاسیسات نیوز، علی نیکزاد در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن اظهار کرد: مسکن مقوله فرابخشی است، بنابراین برنامه ریزی برای تولید مسکن بدون هماهنگی ملی و بسیج بخش‌های مختلف امکان پذیر نیست. در موضوع مسکن امکان پذیر نیست که حضور رییس جمهور در شورای عالی مسکن حضور نداشته باشد و توقع داشته باشیم که کارها پیش رود. رییس جمهور باید مدیریت عالی را در شورای عالی مسکن برعهده داشته باشد و وزیر راه و شهرسازی هم به عنوان متولی اجرای این کار و وزیر نیرو در جهت تامین تاسیسات زیربنایی باید اقداماتی انجام دهد.
وی تصریح کرد: وزیر اقتصاد در شورای مسکن این وظیفه را برعهده دارد که مباحث بانکی و مصوبات شورای عالی پول و اعتبار را در این جلسه پیگیری کند. رییس کل بانک مرکزی نیز باید بانک‌ها را هماهنگ کرده و وزیر کار هم باید موضوع بیمه‌ها را پیگیری کرده و رییس سازمان برنامه و بودجه متولی اختصاص اعتبارات است. بنابراین باید در ترکیب شورای عالی مسکن وزیر نفت حضور داشته باشد تا بتواند تامین گازرسانی به پروژه‌های مسکن را پیگیری کند و وزیر کشور هم باید حضور داشته باشد تا بحث مسکن و زمین را دنبال کند.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;