سال 1398؛ سال نیروگاه اندیمشک

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: امیدواریم تا سال 98، واحد گاز نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک وارد مدار شود و کل طرح تا سال 99 به اتمام برسد.




محسن طرزطلب اظهار کرد: از مدت‌ها پیش در حوزه برق اعلام می‌کردند که در منطقه شاهد افت ولتاژ شدید هستیم و در این زمینه به دنبال آن بودیم تا نیروگاهی را به سرعت در منطقه احداث کنیم.وی افزود: در چند سال گذشته مجوزهایی را برای احداث نیروگاه به بخش خصوصی دادیم اما بخش‌خصوصی به دلایل گوناگون این طرح‌ها را تاکنون اجرایی نکرده است.




طرزطلب تصریح کرد: به‌دلیل مشکلاتی که در بحث بار منطقه و ولتاژ وجود داشت، در وزارت نیرو تصمیم گرفتیم تا یک نیروگاه دولتی را در اندیمشک احداث کنیم، زیرا بخش خصوصی، انتظارات ما را در این زمینه برآورده نکرد.وی اظهار کرد: وظیفه ما حمایت از بخش‌خصوصی است اما نباید برای مردم مشکلی به وجود بیاید.





بخش خصوصی آن‌طور که باید اقدامی را برای احداث نیروگاه در خوزستان انجام نداد و در این زمینه مجبور شدیم تا یک نیروگاه دولتی را در اندیمشک احداث کنیم.طرزطلب اظهار کرد: برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، زمینی را شناسایی و مطالعات را انجام داده و قراردادی را در این زمینه امضا کردیم که با حدود 12 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری عملیاتی خواهد شد و اکنون در انتظار گرفتن مجوز نهایی برای آغاز عملیات این نیروگاه هستیم.





وی گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک دومین طرحی است که شرکت مپنا برای تولید برق از نیروگاه‌های کلاس F انجام می‌دهد و در این زمینه امیدواریم کار با جدیت کامل پیش برده شود.طرزطلب اظهار کرد: برنامه زمان‌بندی ساخت این نیروگاه 44 ماه است و اکنون از این زمان حدود هشت ماه گذشته است.





تجهیزات توربین و ژنراتور این نیروگاه اکنون در حال ساخت هستند و تا چند ماه آینده وارد کشور می‌شوند. از هفته آینده نیز تمهیداتی در زمینه فراهم کردن برق، آب، تلفن و سایر زیرساخت‌های موردنیاز برای آغاز کار اجرایی این پروژه، انجام خواهد گرفت.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;