ساز و کارهای مسکن متری در بورس

عضو شورای عالی بورس گفت: در بورس املاک ، صندوق‌های مختلف و طرح‌های متری مسکن وجود دارد که علاقمندان با توجه به مبلغ سرمایه‌شان ، می‌توانند هر ساله بخشی از منابع خود را تبدیل به متراژ کنند.
به گزارش تاسیسات نیوز، شاهین چراغی درباره سامان دادن بورس املاک و مستغلات در بازار مسکن افزود: سهم بخش مسکن در اقتصاد ملی حدود ۳۵ درصد است و براساس اصل ۳۱ قانون اساسی دولت مکلف به تأمین مسکن مردم است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت بخش مسکن در سبد خانوار، نیازمند به بورس مستقل برای افزایش تولید بخش مسکن هستیم.
عضو شورای عالی بورس گفت: در ساختار اقتصاد ملی، زمین‌های بزرگ که موجب انبوه سازی‌های بزرگ و کاهش قیمت تمام شده می‌شود در اختیار نهادهای عمومی و مجموعه‌های دولتی است و در حال حاضر قوانین و مقرراتی تصویب شده است که دولت و نهادهای عمومی، منابع و زمین‌ها را برای طرح‌های انبوه سازی قرار دهند.
شاهین چراغی ادامه داد: براساس منابع مالی که در بازار سرمایه ایران وجود دارد اگر دارندگان زمین و افرادی که منابع مالی دارند و پیمانکاران بزرگی که در این ۴۰ سال تجربه خوبی در صنعت ساخت و ساز دارند را کنار هم قرار دهیم تحول اساسی در بخش ساخت و ساز ایجاد خواهیم کرد.
وی افزود: به طور متوسط سالانه حدود یک میلیون واحد مسکونی در کشور باید ساخته شود.
عضو شورای عالی بورس گفت: در بورس املاک و مستغلات، اوراق مختلفی مانند “صندوق‌های زمین و ساختمان “و “طرح‌های فروش متری ” طراحی خواهد شد.
وی افزود: براساس مصوبه هیئت وزیران تمامی مجموعه‌های دولتی می‌توانند با قیمت کارشناسی، دارایی‌های خود را تبدیل به اوراق کنند و این اوراق، قیمت گذاری و قابل معامله تا انتهای طرح خواهد بود.
عضو شورای عالی بورس ادامه داد: دارندگان اوراق می‌توانند ملک شأن را براساس مدل قیمت گذاری تحویل بگیرند یا به افراد دیگر واگذار کنند.
شاهین چراغی درباره تصویب آئین نامه اجرایی آزاد سازی سهام عدالت در شورای عالی بورس هم گفت: ۳۰ درصد دیگر سهام عدالت تا عید غدیر آزاد سازی و تا پایان امسال ۱۰۰ درصد سهام عدالت آزاد سازی خواهد شد.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;