سازنده توربین هایی با راندمان 70 درصد هستیم

به گزارش تاسیسات نیوز، عباس علی آبادی در خصوص وضعیت تولید توربین های نیروگاهی در داخل کشور، افزود: در حال حاضر توربین های بزرگ MAP 2B کشور با توربین های کلاس F تنها سه درصد فاصله راندمان دارد ولی عده ای اقدام به واردات توربین های گاز با راندمان پایین می کنند.

 

وی ادامه داد: با بکارگیری توربین های MGT-30 دستیابی به راندمان 70 درصدی با تبدیل نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی(CHP) میسر می شود.

 

مدیرعامل گروه مپنا، اظهار داشت: توربین های MGT-30 یکی از دستاوردهای جدید این مجموعه است که برای مشتریان داخلی و خارجی در کارکردهای پراکنده(DG)، همزمان برق و حرارت(CHP)، همزمان آب و برق(CWP) و پراکنده قابل حمل(Mobile DG)تولید می شود، ضمن آنکه این تولیدات در توربوکمپرسورهای گازی قابل نصب و استفاده هستند.

 

علی آبادی با اشاره به اینکه توربین های گازی یکی از مهمترین دستاوردهای صنعت برق است، گفت: استعداد تبدیل نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی با راندمان بالا وجود دارد، بنابراین بدون تردید تا پنجاه سال آینده عرصه در اختیار توربین های گازی خواهد بود و ماشین های حرارتی پیشتاز این حوزه باقی خواهند ماند.

 

وی با اشاره به توسعه پذیری و حجم و وزن مناسب این گونه ماشین ها، خاطرنشان کرد: از این توربین ها می توان در صنایع هوایی و دریایی استفاده کرد.

 

مدیرعامل گروه مپنا از محدود بودن بازار به عنوان یک نقطه ضعف یاد کرد وگفت: سهم ما از بازارهای جهانی تنها سه هزار مگاوات معادل دو درصد است، در حالی که سهم زیمنس 30 هزار مگاوات معادل 20 درصد بازارهای جهانی است.

 

علی آبادی گسترش فعالیت های پژوهشی در تحقیق و توسعه، افزایش همکاری با دانشگاه ها و سایر مراکز علمی کشور، ادامه همکاری با شرکت های بزرگ دنیا به عنوان استراتژی، توسعه بازار و توسعه مصرف صنعتی کشور و ایجاد اشتغال را از اقدامات مورد نیاز و استراتژی های پنج گانه گروه مپنا جهت توسعه استفاده از توربین های نخستین همایش واحدهای   عنوان کرد.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;