سازمان نظام مهندسی ساختمان رکن نظام اجرایی فنی کشور است

استاندار مرکزی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان، رکن نظام اجرایی فنی کشور است و در استان آمادگی وجود دارد که مجوزهای لازم برای انجام اقدامات این جامعه هدف به صورت کارویژه ای ارائه شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، ” فرزاد مخلص الائمه” عصر چهارشنبه در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و اعضای هیات مدیره استان مرکزی افزود: این سازمان، یک نهاد عالی نظارتی و موفق در کشور است و چنانچه یکی از وظایف دولت تامین و تضمین امنیت است، این سازمان نیز در ابعاد مختلف تامین امنیت زندگی مردم نقش جدی دارد و در عرصه‌های مختلف نیز همگام با دستگاه‌های اجرایی است.
وی تاکید کرد: در استان مرکزی این آمادگی وجود دارد که تعامل و همکاری بیشتری با جامعه مهندسین برقرار کنیم.
استاندار مرکزی در خصوص تامین زمین برای ایجاد خانه مهندس و مجمتع رفاهی در استان اظهار داشت: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با تعامل و همکاری مدیر کل راه و شهرسازی استان زمین مورد نیاز را برای ایجاد این مجمتع گردشگری فراهم کنند تا سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی اقدامات لازم را برای ساخت این مجمتع انجام دهد.
رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان کشور نیز در این نشست گفت: نخستین مسئله مسکن اعضای سازمان است در کشور نرخ مستاجری ۲۷ درصد است و این در حالی است که این نرخ در میان جامعه مهندسی کشور ۵۲ درصد است و این قشر از این لحاظ دغدغه مند هستند که انتظار می رود نماینده عالی دولت در استان تعامل و همکاری لازم را در این راستا داشته باشد.
” احمد خرم” افزود: انتظار می‌رود در طرح جهش و نهضت ملی مسکن زمین مورد نیاز تامین و با معرفی مجری طرح مساعدت شود که مسکن برای جامعه مهندسی استان ساخته شود.
وی بیان کرد : اکنون ۶ هزار مهندس در استان مرکزی عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند که چهار هزار نفر از این قشر دارای پروانه اشتغال هستند و این رقم بسیار قابل توجهی است و این مهم نشان می‌دهد در استان‌ قابلیت دریافت پروانه بالا است و این جامعه هدف در صنعت ساخت و ساز می‌توانند نقش آفرین باشند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار داشت: در مدیریت بحران، لشکر ۶ هزار نفری جامعه مهندسین در اختیار استان مرکزی قرار دارند و از این ظرفیت می‌توان در امداد و نجات، پیشگیری، اسکان موقت و بازسازی بیشترین بهره‌گیری را داشت.
خرم ادامه داد: در حوزه پیشگیری هم اقدامات قابل توجهی پس از انقلاب در صنعت ساخت و ساز انجام شد و کیفیت ساختمان‌ها به ویژه پس از وقوع زلزله بم ارتقا یافت توجه به مقررات ملی ساختمان الزام آور شد.
وی عنوان کرد: پس از وقوع زلزله کرمانشاه میزان تلفات به طور قابل توجهی کاهش یافت و ساختمان‌هایی که با ضوابط ساخته شده بودند دچار آسیب نشد و همچنین در زلزله بندرعباس نیز میزان تلفات انسانی بسیار کاهش یافت که این مهم نشان از توجه ویژه جامعه مهندسین در امر ساخت و ساز است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی بیان داشت: جامعه مهندسین در حوزه مدیریت بحران از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و همواره در میدان عمل حضور دارند.
خرم، ارائه سرویس کارشناسی را از دیگر عملکرد مثبت این سازمان عنوان کرد و گفت: در بند ۱۰ ماده ۲ به جلب مشارکت حرفه مهندسان و صاحبان این حرفه و صنوف ساختمانی در تهیه و اجرای طرح های توسعه کشور و همچنین جلب مشارکت ها تاکید ویژه ای شده که انتظار می‌رود در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی، کمیسیون‌ها و کارگروه‌ها از ظرفیت اعضای سازمان نظام مهندسی بهره‌گیری شود.
وی، ایجاد کمیته صنعتی سازی را از دیگر اقدامات این نهاد دانست و افزود: اکنون زیر پنج درصد از صنعت ساخت و ساز، صنعتی بهره‌گیری شده و زمانی می‌توان موفق بود که ۴۰ درصد ساختمان، صنعتی سازی شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ایجاد خانه مهندس را از دیگر اقدامات و فعالیت‌های هدفگذاری شده عنوان کرد و گفت: در زمینه توریستی، مجمتع اقامتی، تفریحی، ورزشی، تالار، سالن همایش در این کاربری لحاظ شده و سرمایه گذاری در این راستا نیز با خود نظام مهندسی هست و انتظار می‌رود تنها زمین مورد نیاز برای عملیاتی کردن این طرح در اختیار سازمان قرار گیرد.
خرم یادآور شد: ۵۲ درصد نرخ مستاجرین است یعنی با این روند قادر نیستند صاحب خانه شوند که می طلبد در خصوص تعرفه و اجرای خدمات فنی و مهندسی تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;