ساخت وسازهایی بدون توجه به تاسیسات استاندارد

  ساخت وسازهایی بدون توجه به تاسیسات استاندارد

  ساخت و سازها در دولت گذشته بدون توجه به تاسیسات ساختمانی استاندارد بوده است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، شهرام دلفانی مدیر بخش تاسیسات مرکز تحقیقات راه ،مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در همایش تجلیل از پیشکسوتان و برگزیدگان مکانیک ساختمان درتالار آب قم افزود: دردولت گذشته شاهد بودیم که در ساختمانها قوانین مربوط به انرژی به درستی اجرا نمی شد و از این رو هنوز برای نحوه مصرف انرژی در کشور نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

 

وی انتخاب دقیق تجهیزات تاسیساتی توسط مهندسان درساخت و سازها را از دیگر عوامل موثر درکاهش مصرف انرژی ذکر کرد و افزود: درصد قابل ملاحظه ای از ساختمانهای کشور که به مردم تحویل داده می شود چیزی به نام تاسیسات ندارد و درصد زیادی نیز مقررات تاسیساتی را در ساختمان ها رعایت نکرده اند.

 

دلفانی بیان داشت: بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد ، میزان مصرف سوخت و سهمی که در کشور در این زمینه به گرمایش و سرمایش ساختمان ها پرداخته می شود 40 درصد انرژی حاصل از استخراج نفت و گاز است.

 

وی گفت: رقم مصرف انرژی ما به گونه ای است که اگر تا سال 1404 به همین گونه ادامه دهیم دیگر نفتی برای فروش نخواهیم داشت.

 

دلفانی گفت: با وجودی که سیستم های تاسیساتی متمرکز هزینه پایین تری نسبت به سیستم های تک واحدی دارند ، سال به سال در کشور تعداد سیستم های مستقل و تک واحدی بیشتر می شود.

 

به طؤارش تسنيم وی افزود: استفاده از سیستم های مستقل تهویه، مصرف انرژی بالایی در بردارد و با وجود بسیاری از قوانین و آیین نامه های مترقی در مقوله انرژی ، متاسفانه شاهد عدم اصلاح در رویه مصرف هستیم.

 

در این همایش که فعالان عرصه تاسیسات ساختمان چون مهندسان ، تکنیسین ها و تولید کنندگان تاسیسات حضور داشتند ، جمعی از چهره های برگزیده تاسیسات مکانیک ساختمان مورد تجلیل قرارگرفتند.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;