ساخت فیلتر تصفیه آب بومی سازی شد

تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور: ساختِ «فیلتر تصفیه آب» توسط شرکت دانش بنیان ایرانی بومی سازی شد
حسن خدابنده، مدیر منابع انسانی شرکت دانش بنیان صنعتی تصفیه آب دانشگاه صنعتی شریف با اعلام این خبر گفت :
استفاده از ابزارها و تجهیزات نوین به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی، از جمله مواردی محسوب می شود که مورد تاکید مقام معظم رهبری و «وزارت نیرو» به عنوان متولی اصلی این امر بوده و شرکت تصفیه صنعتی آب شریف بعنوان یک شرکت دانش، اقدام به تولید فیلترهای تصفیه آب و فاضلاب نموده که از طراحی تا تولید محصول توسط دانشمندان و نخبگان کشور در این شرکت صورت گرفته است.
وی در باره کاربرد این غشا و فیلترهای تولید شده توسط این شرکت گفت:
با بومی سازی کردن ساختِ «ممبران» امکان تصفیه آب دریا و فاضلاب در کشور فراهم شده و به این ترتیب با استفاده از این محصول می توانیم تا حدود ۹۹ درصد از املاح موجود در آب دریا را تصفیه کرده و آن را قابل آشامیدن سازیم.
وی در ادامه با بیان اینکه سرعت و میزان تصفیه آب با استفاده از این وسیله افزایش خواهد یافت، افزود:
با استفاده از این فیلترها صرفه جویی ارزی مطلوبی صورت خواهد گرفت و علاوه بر شیرین سازی آب دریا می توان در حوزه تصفیه فاضلاب نیز از آن بهره گرفت.
خدابنده همچنین از انعقاد قرارداد با شرکت آبفای همدان برای به کارگیری این دستگاه در حوزه تصفیه فاضلاب خبر داد و خاطرنشان کرد:
بر اساس مذاکرات صورت گرفته، این فیلترها در آینده ای نزدیک در شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز به منظور بازچرخانی صحیح آب مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
به گفته مدیر منابع انسانی شرکت صنعتی تصفیه آب شریف، «شیرین سازی آب دریا»، «تصفیه انواع پسابهای خانگی و صنعتی»، از جمله کاربردهای این فیلتر به شمار می آید.
به گفته خدابنده «مصرف انرژی کم و بازده عالی»، «پایین بودن هزینه نصب و بهره برداری» از مزایای فیلتر ممبران در مقایسه با دیگر محصولات مشابه محسوب می شود که با رعایت شاخص های زیست محیطی فرصت خوبی برای بهینه سازی مصرف آب در چرخه آب مصرفی خانگی و صنعتی فراهم ساخته است.
بر اساس این گزارش بنا بر پیش بینی کارشناسان جنگهای آتی نه برای نفت و منابع نفت و گاز، بلکه برای منابع آب در سرتا سرجهان صورت می گیرد لذا اجرای پروژه های احیاء آب و ابزار و راهکارهای تامین آب در بخشهای خانگی، صنعتی و کشاورزی از ضروریاتی برشمرده می شود که با مدیریت صیحیح مسئولان ذیربط می تواند کشورها را در گذر از بحران خشکسالی یاری کند و استفاده از ظرفیتهای دانش بنیان و واحدهای پژوهشی تحقیقاتی در این راستا بسیار موثر خواهد بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;