ساخت توالت ارگونومیکی سیار

 

به گزارش تاسیسات نیوز، سرویس های بهداشتی همیشه به شکل های مختلف وجود داشته اند و هر یک نیز چالش های خاص خود را داشته اند. اما به هر حال انتقال بیماری در این سرویس های بهداشتی مساله ای همیشگی بوده است و حالا یک پژوهشگر ایرانی این مهم به یک چاره ای رسیده است.

 

 

 

 

احمد صُلحی شره جینی مخترع و طراح سرویس بهداشتی ارگونومیکی متحرک در این خصوص گفت: همه آحاد بشر بدون محدودیت و معذوریت می‎توانند از این اختراع استفاده نمایند که با استفاده از این دستاورد از بیماری‎های منتسب به توالت‎های فرنگی و زمینی (ایرانی) به طور کامل پیشگیری می‎شود.

 

 

 

 

در طراحی این سرویس بهداشتی تمام توصیه‎ها و شرایط مورد نظر متخصصین که از جمله آن حفظ الگوی چمباتمه نشستن است، به روش علمی، طبی و دانش ارگونومی در نظر گرفته شده است. دقت در نحوه طراحی و ساخت این سرویس بهداشتی به حدی بالاست که می‎توان گفت در جهان بی نظیر است.




وی به مشکلات سرویس‎های بهداشتی قدیمی اشاره کرد و گفت: سرویس‎های بهداشتی قدیمی به علت شکل ثابت شان در مقابل افراد با ویژگی‎های جسمانی متفاوت پاسخگو نبوده و عملاً مشکلاتی را برای افراد معلول، خردسال و جانبازان به وجود می‎آورند که استفاده از سرویس بهداشتی را به تنهایی برای افراد مذکور غیر ممکن ساخته است.

 

 

 

این اختراع که با در نظر گرفتن شرایط جسمانی متفاوت افراد طراحی شده است، موجب شده تا کودکان بتوانند به تنهایی از سرویس بهداشتی استفاده نمایند. ضمن اینکه می‎توان به جای استفاده از توالت فرنگی و زمینی در منزل از یک سرویس بهداشتی ارگونومیکی متحرک استفاده کرد تا فضای مورد اشغال کاهش یافته و هزینه مربوط به سرویس بهداشتی منازل کاهش یابد.





صلحی گفت: با وجود این که از سوی مرکز طب فیزیکی و توانبخشی علوم پزشکی تهران پیشنهاد شد تا این اختراع به عنوان یک پروژه دانش بنیان تعریف شود تا در قالب یک شرکت دانش بنیان اقدام به صنعتی شدن اختراع نمایم، اما تمایل دارم تا با سرمایه گذاران خصوصی اقدام به تجاری سازی کنم به همین جهت اختراع از سوی پارک و علم فناوری پردیس بررسی و تائید شد و به کمک شرکت سرمایه گذاری بانک پارسیان به فرابورس ایران راه یافت تا جهت مزایده و فروش، یا شراکت در تولید، سرمایه گذار جذب کند.

 

 

 

 

بر اساس بررسی کارگزاری بانک پارسیان بازگشت سرمایه اولیه‎ای ۷ ماهه برآورد شده است و درآمد سالانه طبق برآورد فوق ۸ برابر سرمایه گذاری در یک سال محاسبه شده است. همچنین برای راه اندازی خط تولید به ۳ تا ۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است.





وی ضمن قدردانی از پرفسور بیژن فروغ فوق تخصص طب فیزیکی و توانبخشی و رئیس طب فیزیکی و توانبخشی علوم پزشکی و بیمارستان فیروزگر، اعلام کرد که این اختراع تا کنون موفق به اخذ گواهی اعتبارسنجی از مرکز پژوهش‎های علمی و صنعتی ایران، اخذ گواهی طب فیزیکی و توانبخشی علوم پزشکی و انتخاب به عنوان پروژه دانش بنیان شده است.

 

 

 

 

این اختراع با عنوان ساخت توالت متناسب با فیزیولوژی بدن، تحت مالکیت احمد صلحی شره جینی به شماره ۸۵۳۱۷ در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است و ثبت جهانی این اختراع در PCT به شماره ثبت PCT/IB2015054654 می‎باشد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;