ساخت اولین ساختمان انرژی کشور

اولین ساختمان انرژی در کشور

اولین ساختمان انرژی در کشور و خاورمیانه براساس معماری پایدار به عنوان نمایشگاه دائمی و کاربردی انرژی های تجدید پذیر در شمال تهران بنا شد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیر واحد محیط زیست و انرژی شهرداری منطقه یک تهران دراین باره اظهار کرد: این ساختمان که با مصالح و روش های طبیعی و سازگار با محیط زیست در بوستان نیلوفر (رحمان آباد) ساخته شده است از انتشار سالانه بیش از 2 هزار کیلوگرم مونوکسید کربن وآلاینده های زیست محیط درفضا جلوگیری نموده و درجلوگیری از اثرات مخرب اجتماعی موثر است.

 

آسیه اقدسی افزود: ساختمان مذکور با توجه به نبود مرکز مشابه در کشور به عنوان مرکز مهم آموزشی و فرهنگ سازی استفاده از انرژی های پاک می تواند یکی از پروژه های شاخص زیست محیطی شهرداری منطقه یک تهران باشد.

 

اقدسی در خصوص سیستم های اجرا شده به سیستم فتوولتائیک انرژی خورشیدی اشاره کرد و گفت: ظرفیت سیستم نصب شده 10 کیلو وات بوده که جهت تامین بخشی از روشنایی ساختمان و مصارف ضروری در طول روز و بخشی دیگر آن ذخیره شده و در طول شب مورد استفاده قرار می گیرد.

 

وی افزود: دیوار سبز یا اکسیژن ساز طرح اجرایی دیگری است که دیوار با پوشش های گیاه عشقه که همیشه سبز است پوشانده شده و هوای تازه و اکسیژن تولید شده توسط گیاهان به داخل سالن هدایت می شود و دیوار استرامیت نیز که از جنس کاه فشرده است، همانند دیوارهای کاه گلی قدیم از هدر رفت انرژی جلوگیری می نماید.

 

مدیر واحد محیط زیست و انرژی شهرداری این منطقه نصب توربین بادی، دیوار ترومپ، سیستم اثر گلخانه ای، تصفیه آب با منبع فتوولتائیک، اجاق خورشیدی، آبگرمکن خورشیدی، یخچال های فتوولتائیک، طراحی و ساخت خشک کن خورشیدی را از دیگر طرح های اجرایی در این ساختمان دانست و تصریح کرد: لوازم و تجهیزات انرژی های تجدید پذیر در این مجموعه نصب و اجرا شده که پس از تامین امکانات رفاهی مراجعین آماده بهره برداری است.

 

طراح و مجری این طرح نیز گفت: این ساختمان اولین ساختمان با معماری پایدار است که بیشتر انرژی های تجدید پذیر خدا دادی در آن به کار گرفته شده است. کورش شوری با بیان اینکه بیشترین فناوری های نوین تجدید پذیر در این ساختمان از طریق شرکت ها و تولید کنندگان داخلی تامین شده است، افزود: سعی و تلاش ما تبدیل این پروژه به یک مرکز تحقیقات انرژی تجدید پذیر در کشور و خاورمیانه است.

 

دبیر کل علمی انرژی خورشیدی ایران یادآورشد در حال حاضر در حال رایزنی با تعدادی از مراکز علمی منطقه برای انتقال اطلاعات و دانش های فنی انرژی تجدید پذیر هستیم

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;