ساخت اسلحه لیزری فراخورشیدی با آت و آشغال

به گزارش تاسیسات نیوز، یک مخترع آمریکایی با استفاده از قطعات الکترونیکی کم‌‌ارزش موجود در سایت eBay موفق به ساخت تفنگ لیزری با قدرت 33 میلیون‌بار فراتر از خورشید شد.





این تفنگ لیزری از قطعات کارکرده و ارزان ساخته شده و در بیشترین توان قادر به تولید پرتوی لیزر با قدرت 200 وات است. قدرت این تفنگ حدود 400 بار فراتر از استاندارد توان تجهیزات لیزری ارائه شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا است.





مخترع قدرتمندترین و در عین‌حال ارزان‌ترین تفنگ لیزری جهان، نحوه استفاده و همچنین اثرات مخرب آن را در یوتیوب به نمایش گذاشت.





محققان معتقدند که قدرت این سلاح لیزری تا حدی زیاد و خطرناک است که حتی نگاه کردن به محل برخورد پرتو لیزر باعث آسیب جدی چشم می‌شود.





این مخترع آمریکایی در مورد قطعات به‌کار رفته در تفنگ لیزری اظهار کرد: تمامی قطعات این تفنگ از لوازم دست‌دوم و کم‌ارزش ساخته شده است.





به عنوان مثال پوشش فلزی سلاح از قطعات الکتریکی موجود در فروشگاه اینترنتی eBay به‌دست آمده است. وی در ادامه افزود: برای ساخت قلب این تفنگ از قطعات پروژکتورهای معمولی استفاده شده است.





اولین قربانی تفنگ لیزری این مخترع یک کیس رایانه بود. قدرت این تفنگ تا حدی زیاد است که پس از تابش لیزر، بدنه کیس به سرعت ذوب شد.





تنها راه جلوگیری از آسیب به چشم هنگام کار با تفنگ لیزری استفاده از ماسک جوشکاری است. با انتشار نسخه ویدئویی آزمایش تفنگ لیزری ساخته شده از مواد ارزان‌قیمت موجی از نگرانی‌ها در میان کاربران اینترنت گسترش یافت چرا‌که در صورت لو رفتن دستور ساخت این وسیله امکان سوءاستفاده از آن بسیار زیاد است.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;