زنان به یگان حفاظت شهرداری اضافه می شوند

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران از جذب ۲۰۰ نیروی زن در این یگان در سال آینده در صورت تصویب شورای شهر خبر داد.

به گزارش تاسیسات نیوز، سرهنگ سید هادی موسوی، فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در نشست خبری امروز که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به سابقه فعالیت‌های این یگان در مدیریت شهری پایتخت گفت: مسئولیت اصلی یگان حفاظت شهرداری تهران مراقبت و حفاظت از تأسیسات، اماکن و اموال شهرداری تهران است. البته در سال‌های اخیر مسئولیت حراست از ۱۳ بوستان پایتخت شامل پارک‌های سرخه‌حصار، لویزان، ملت، گفت‌وگو، چیتگر، دانشجو، لاله و … نیز برعهده این یگان قرار داده شده است که در این راستا یگان حفاظت سازمان بوستان‌ها را تشکیل داده‌ایم. بخشی از بدنه یگان حفاظت شهرداری تهران را نیروهای انتظامی و بخشی دیگر را نیروهای غیرنظامی تشکیل می‌دهند.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران ادامه داد: یکی از مشکلاتی که از گذشته در یگان حفاظت شهرداری وجود داشت، نداشتن کارت ضابطیت خاص قضایی بود که در خردادماه کارت ضابطیت به نیروهای انتظامی یگان تحویل داده شد و قرار بر این شد تا احکام از طریق همین نیروها اجرایی شود. البته ما در حال پیگیری برای دریافت کارت ضابطیت برای بخشی از نیروهای غیرنظامی یگان حفاظت نیز هستیم که ابتدا باید آموزش‌های مربوطه به این نیروها توسط دستگاه قضایی ارائه شود. البته در حال حاضر قراردادی را با فراجا برای آموزش مسائل انتظامی به ۱۰۰ نفر از این افراد منعقد کرده‌ایم.

موسوی با بیان این که مسئولیت یگان حفاظت شهرداری در بوستان‌ها، پاکسازی پارک‌ها از معتادان متجاهر و سایر مصادیق آسیب‌های اجتماعی و حفظ امنیت عمومی بوستان‌های تهران است، عنوان کرد: در ماه‌های اخیر توجه ویژه‌ای به حضور در پارک دانشجو داشته‌ایم و در حال حاضر همه‌روزه در این پارک عملیات دستگیری معتادان و موادفروشان را انجام می‌دهیم. در حال حاضر برنامه خاصی برای اجرای ماموریت در پارک دانشجو در سال آینده  و به‌دنبال پاکسازی این پارک از سایر آسیب‌های اجتماعی هستیم.

وی با بیان این که اجرای بخش قابل توجهی از آرای کمیسیون ماده ۵ و کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز برعهده یگان حفاظت شهرداری تهران است، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ اجرای ۴۸ هزار مورد از آرای قضائی، یک هزار و ۱۵۰ مورد ساماندهی دستفروشان، جمع‌آوری ۱۶ هزار نفر از افراد بی‌خانمان، رسیدگی به ۲۰ مورد نزاع، کشف ۳ هزار و ۲۲۸ گرم مواد مخدر، کشف ۱۶ دستگاه خودرو، کشف ۷ دستگاه موتور، کشف ۷ قبضه سلاح گرم، کشف ۲۸ قبضه سلاح سرد و کشف ۲۰ مورد تجهیزات غیرمجاز دفاع شخصی در دستور کار یگان حفاظت شهرداری تهران قرار داشته است.

موسوی با بیان این که در برخی عملیات‌ها شاهد ضرب و شتم نیروهای یگان حفاظت شهرداری تهران توسط متخلفان هستیم، اظهار داشت: این یک موضوع طبیعی است که متاسفانه رخ می‌دهد و برخی افراد به خاطر ضرر و زیانی که از بعضی احکام متوجه‌شان می‌شود، با اجرای این احکام مقابله می‌کنند و گاهی اراذل و اوباش می‌آیند و برای جلوگیری از اجرای احکام با نیروها درگیر می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران درباره به‌کارگیری افرادی خاص توسط شهرداری برای انجام عملیات تخریب ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز گفت: تا به حال خودم این موضوع را ندیدم و نشنیدم و این‌ها شایعه‌سازی است و وقتی خود یا سایر نهادهای زیرمجموعه شهرداری نیروهای کارآمدی داریم که برای اجرای احکام از آنها استفاده کنیم، هیچ نیازی به استفاده از افراد دیگر برای اجرای احکام قضایی در حوزه مدیریت شهری در سطح پایتخت وجود ندارد.

وی با بیان این که یگان حفاظت شهرداری تهران به دنبال تشکیل یگان حفاظت ویژه بانوان است، عنوان کرد: در راستای اجرای احکام قضایی بعضا بانوانی که مرتکب تخلف می‌شوند، مقابله‌هایی را انجام می‌دهند و در این شرایط برای جلوگیری از بروز مشکلات و چالش‌ها و همچنین حفاظت از بوستان‌های بانوان موجود در شهر تهران، به دنبال به‌کار گیری نیروهای خانم هستیم و در ابتدای برنامه حدود ۲۰۰ نفر جذب خواهند شد.

موسوی در ادامه تاکید کرد: در ۱۳ بوستانی که تا امروز مسئولیت حفاظت از آنها برعهده ما قرار داده شده است، وظیفه ما برقراری امنیت برای شهروندان است. برهمین اساس گشت زنی‌های خود را در سطح پارک‌ها انجام می‌دهیم. البته باید توجه داشت که در تهران ۹ بوستان بانوان وجود دارد و باید حتما از یگان حفاظت بانوان برای حراست از این پارک‌ها استفاده کرد تا از بروز مزاحمت در بوستان‌های بانوان برای خانم‌ها جلوگیری شود. در صورت تصویب شورای شهر، سال آینده از یگان حفاظت بانوان در شهرداری تهران رونمایی خواهیم کرد.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره میزان آسیب‌دیدگی بناها و تاسیسات شهرداری تهران در حوادث اخیر گفت: در بازه زمانی ۸۰ تا ۹۰ روزی که اغتشاشات رخ داد، پا به پای نیروهای انتظامی در میدان بودیم و مورد خاصی در حوزه تخریب اماکن و تأسیسات شهرداری نداشتیم. البته خسارت‌هایی به مترو، اتوبوس‌ها و مخازن زباله وارد شده است، ولی حفاظت از این اموال برعهده یگان حفاظت شهرداری نیست.

موسوی با اشاره به برخورد یگان حفاظت شهرداری با ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در منطقه ۱۹ گفت: در جریان اغتشاشات اخیر برخی سودجویان اقدام به انجام ساخت‌وسازهای غیرمجاز در منطقه ۱۹ پایتخت کردند که در همین زمینه یگان حفاظت شهرداری با دستور دادستانی تهران ورود کرده‌ایم. اقداماتی که در منطقه ۱۹ برای جلوگیری از ساخت‌وسازها انجام داده‌ایم کاملا مشهود است و به دنبال این هستیم تا سامانی به این منطقه بدهیم.

وی در پایان تصریح کرد: از همین حالا برنامه‌های خوبی را برای ساماندهی بساط‌گستران و دستفروشان در ایام نوروز در کنار نیروهای شهربان و حریم‌بان شهرداری در دستور کار قرار داده‌ایم و برنامه خاصی برای ساماندهی بوستان‌ها در ایام عید نیز دستور کار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;