ری و تقسیم عادلانه آب

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، برای اولین بار در شهرستان ری، آب بصورت عادلانه تقسیم شد.



این بخش دارای 12 روستا است که تعداد 5 روستای آن دارای دهیاری بوده و روستاهای عمادآور، کمیته، هفت دستگاه، نسوز و امامزاده ابوالحسن(ع) نیز به‌زودی صاحب دهیاری خواهند شد.



حشمت‌الله پورمهدوی، بخشدار مرکزی ری که دارای سوابق متعدد اجرایی در بخش‌هایی همچون وزارت کشور، استانداری تهران و فرمانداری ویژه شهرستان ری است، به مهم‌ترین اقدامات دولت در روستاهای این بخش اشاره کرد.



وی با اشاره به بهره‌برداری از تصفیه‌خانه جنوب تهران که در مجاورت روستای عمادآور قرار گرفته است، گفت: با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه، مشکل کم‌آبی زمین‌های کشاورزی روستاهای بخش مرکزی و حتی تعدادی از روستاهای بخش‌های دیگر این شهرستان برطرف می‌شود.

 

 

پورمهدوی افزود: متاسفانه تا چندی پیش، به‌دلیل کم‌آبی کشاورزان به‌طور غیرقانونی از آب فاضلاب برای تامین آب موردنیاز اراضی خود استفاده کردند که با پیگیری‌های انجام گرفته و هماهنگی با مراجع قضایی و انتظامی و برخورد با متخلفان، این موضوع به صورت جدی حل شد.



وی تاکید کرد: با پیگیری معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، برای اولین بار در دولت یازدهم، آب تصفیه‌خانه جنوب به صورت عادلانه تقسیم شد.

 

 

بخشدار مرکزی ری میزان عوارض دریافتی این بخش از محل عوارض آلایندگی و جرایم راهنمایی و رانندگی را قابل توجه اعلام و اظهار کرد: به همت معاون استاندار تهران پس از سال‌ها برای اولین بار این عوارض تضییع شده شهرستان به روستاها بازگشت و به عمران و آبادانی در روستاها مبدل شد.



آسفالت و بهسازی معابر، زیرسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی، تامین روشنایی راه‌های مواصلاتی، ایجاد بوستان و تجهیز این بوستان‌ها به وسایل رفاهی، ورزشی و بازی کودکان از اقدامات توسعه‌ای در روستاها است.



پورمهدوی افزود: بخشی از این اعتبارات در پنج روستای دارای دهیاری هزینه شده و خدمات عمرانی قابل‌توجهی همچون آسفالت، جدول‌گذاری، احداث پارک و فضاهای سبز و ورزشی در این روستاها اجرا شده است.



وی افزود: همچنین مشکل آب آشامیدنی روستاهای صالح‌آباد شرقی، امین‌آباد، اسلام‌آباد نظامی و اسلام‌آباد سیمان تهران با دستور فرماندار و تخصیص بودجه مناسب و پیگیری بخشداری مرکزی و تلاش مدیریت و عوامل آبفای روستایی مرتفع شده و بعد از مدت‌ها پیگیری، آب سد ماملو وارد شبکه روستایی بخش مرکزی شده است.

 

 

پورمهدوی همچنین گفت: با پیگیری‌های مکرر، جمعیت 20 هزار نفری شهرک خاورشهر نیز از این آب بهره‌مند شده‌اند.

 

به گفته پورمهدوی، احداث مجتمع فرهنگی رفاهی در روستای اسلام‌آباد سیمان تهران، احداث ساختمان‌های دهیاری و شوراهای اسلامی روستاهای مختلف بخش، برپایی مراسم مختلف مذهبی و ملی با مشارکت روستاییان از دیگر اقدامات انجام شده از سوی دهیاری‌های بخش مرکزی ری است.



نماینده عالی دولت در بخش مرکزی همچنین به اقدامات دو سال گذشته در خصوص اجرای طرح هادی در روستاهای عمادآور، نسوز، هفت دستگاه، تقی‌آباد، علیمان و کوره فرنگی اشاره کرد و گفت: برداشت مطالعاتی طرح هادی این روستاها انجام شده و امیدواریم در آینده نزدیک توسط بنیاد مسکن تصویب و برای اجرا ابلاغ شود.

 

 

بخشدار مرکزی ری در ادامه با اشاره به نیاز روستاییان بخش به نوسازی منازل مسکونی اظهار کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با بنیاد مسکن، مجوز اعطای تراکم 180 درصدی ساخت به آنان صادر شده و روستاییان می‌توانند به‌منظور رفع نیازهای خانوادگی خود و تامین سرپناه برای فرزندان در شرف ازدواج خود اقدام کنند.



وی در ادامه از اصلاح ساختار اداره‌های ری خبر داد و گفت: تا چندی پیش روستاییان مجبور بودند برای امور اداری خود در اداره‌های مختلف شهرستان تردد داشته باشند که با یکپارچه‌سازی اداره‌های شهرستان از رفت و آمدهای اضافی جلوگیری و در وقت و زمان مراجعه‌کنندگان صرفه‌جویی می‌شود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;