رونمایی از نخستین اَبَر فن سانتریفیوژ صنعتی بومی

نخستین فن سانتریفیوژهای بزرگ با کاربرد در صنایع مختلف ساخت شرکت صنایع تهویه پارس سعید در شهرک صنعتی سیمین دشت در استان البرز شهرستان فردیس با حضور مسوولان استانی و شهرستان رونمایی شد.
امیر سعید مالکی مدیرعامل شرکت صنایع پارس سعید ابر تولید کننده سانتریفیوژهای صنعتی کشور در نشست خبری پیش از آئین رونمایی گفت: این شرکت فعالیت خود را را از سال ۱۳۷۵ اغاز کرد و با رویکرد ارایه مشاوره ، طراحی، تامین متریال و محصولات با کیفیت بالا و در نهایت اجرای سیستم های تهویه مطبوع و تهویه صنعتی و بیمارستانی فعال است .
وی افزود: این شرکت با پشتوانه اصلی بیش از ۲۷ سال سابقه درخشان پا به عرصه فعالیت و تولید تهویه گذاشته است و با هدف ارائه خدمات و محصولات با بالاترین سطح کیفت به مخاطبین خود معرفی شده است.
مالکی در ادامه اذعان داشت: سانتریفیوژ تولیدی این شرکت دارای قدرت بسیار بالا و با کاربردهای فراوان است که نسبت به نمونه های خارجی کیفیت بهتری دارد.
مالکی با اشاره به معضلات تحریم کشور در امر واردات فن های حجیم ، افزود: به دلیل تحریم های تحمیلی به کشور حمل و واردات اینگونه فن های حجیم ناممکن است و این فن سانتریفیوژ یکی از بزرگترین فن هایی است که در ایران ساخته شده که دارای الکتروموتور ۳۱۵ کیلووات با انتقال نیروی مستقیم و گشتاور بسیار بالا است.
وی عنوان کرد: این فن با پروانه به قطر ۱۸۰ سانتی متر و باحجم ۱۷۰ هزار متر مکعب و قدرت ۶۰۰ پاسکال ساخته شده است و برای جلو گیری از گرمای موتور از سیستم خنک کننده روغنی استفاده شده است.
مالکی گفت : در حال حاضر محصولات تهویه پارس سعید شامل سانتریفیوژ های بکوارد در هفت مدل و هر مدل ۱۵ سایز، کولر های صنعتی در دو مدل سوپر کولر های اداری خانگی و صنعتی و انواع هواسازهای صنعتی و هایژنیک، دستگاه های تصویه هوا صنعتی و خانگی، باکس فن های سایلنت، باکس فن های رایز، باکس فیلر صنعتی و هایژنیک، هواساز های استخر و اگزاست استخر، هواکش مرغداری، روف فن (فن پشت بامی )، هواکش های مخصوص اشپزخانه های صنعتی و هواکش های ویژه تهویه پارکینگ از اصلی ترین محصولات شرکت صنایع تهویه پارس سعید می باشند.
در ادامه مراسم، محمد انصاری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز ، از این دستاورد دانش بنیان به خبرنگاران گفت: این نوع فن سانتریفیوژ در صنایع غذایی، معدنی ، شیمیایی و امثال آن کاربرد دارد.
وی ادامه داد: تولید این محصول توسط یک شرکت دانش بنیان افزون بر تامین نیازهای داخلی نقش موثری در صرفه جویی ارزی دارد؛ این فن سانتریفیوژ نیز به عنوان اگزوز در صنعت پودرهای میکرونیزه و سایر صنایع نیز مورد استفاده قرار می گیرید.
وی،اظهار کرد: راه اندازی بیش از ۸۶۰ طرح صنعتی مهم و معتبر در برنامه کاری این استان قرار دارد که بیشتر آنها دانش بنیان هستند
مدیرکل صنعت، معدن وتجارت البرز گفت: امروز شاهد دستاوردهای بسیاری از سوی شرکت های دانش بنیان در این استان هستیم.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;