رنگ‌ها در مورد ایمنی چه می گویند؟

به گزارش تاسیسات نیوز، طبق استاندارد هر رنگ دارای کاربرد ویژه ای بوده و در موارد خاصی به کار می رود.


قرمز: رنگ قرمز علامت توفق (کلیدهای توقف اضطراری) و تجهیزات پیشگیری و مبارزه با حریق مانند جعبه های هشداردهنده، سطل های شن و … را نشان می دهد.


نارنجی: این رنگ برای نشان دادن خطر به کار می رود. مثلا برای نشان دادن قسمت های متحرک ماشین که می تواند ایجاد له شدگی، بریدگی و … بکند و نیز اگر حفاظ ماشین برداشته شود آن را با رنگ نارنجی نشان می دهند.


سبز: برای نشان دادن راه های تخلیه، نجات، پست های کمک های اولیه، اجازه عبور وسایل نقلیه به کار می رود و به طور کلی معرف تاسیسات حفاظتی است. رنگ سبز یعنی رنگ ایمنی.


آبی: از آنجایی که آبی رنگ اصلی هشدار دادن است برای نشان دادن خطر به کار می رود. یکی از کاربردهای متداول آن شامل برچسب زدن برای هشدار دادن به منظور جلوگیری از شروع و به راه افتادن ماشین هایی است که تحت تعمیر هستند و کارگر در آن ها مشغول به کار است.


زرشکی (ارغوانی): برای مشخص کردن خطر تابش اشعه هایی نظیر ایکس، آلفا، بتا، گاما، پروتون و مانند این ها به کار می رود. این رنگ به همراه پره های شکسته شده در یک زمینه زرد برای نشان دادن اتاق ها و محل هایی است که در آنجا مواد رادیواکتیو ذخیره یا جابه جا می شود.


زرد: برای نشان دادن احتیاط، مخاطرات فیزیکی نظیر برخورد، سر خوردن، افتادن و ماندن بین چیزی به کار می رود.


سیاه و سفید: برای مشخص سازی راهروهای رفت و آمد و خطوط جهت یابی به کار می رود.


سیاه و زرد: برای نشان دادن مسیر حرکت ماشین های صنعتی چون لیفتراک به کار می رود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;