رفع آلودگی هوا از مطالبات مردم اراک

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیا اقتصاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: اجرای ساختمان جدید مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر(عج) مطالبه ملی است و لازم است این طرح به سرعت تکمیل شود و اگر دولت همین یک اقدام را برای استان انجام دهد مردم قدردان دولت خواهند بود.





طاهراحمدی افزود: تکمیل فاز دوم مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله خوانساری نیز از دیگر مطالبات جدی استان است. وی اظهار کرد: یکی دیگر از مطالبات بحق مردم، رفع آلودگی هوای اراک است؛ هر چند تعداد روزهای ناسالم کاهش یافته ولی حتی یک روز هوای ناسالم نیز زیاد است. احمدی گفت: در این موضوع هیچ صنعت خاصی را متهم نمی‌کنم، ولی هیچ پژوهشی که نشان دهد صنعت یا وسیله نقلیه‌ای چقدر در آلودگی هوای اراک موثر بوده‌اند، انجام نشده و در نتیجه هر صنعتی خود را صنعت سبز می‌داند.






وی با اشاره به اینکه طرحی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در حال انجام است که سهم و نقش عوامل آلوده کننده و ارتباط آنها با بیماری‌ها را مشخص می‌کند، اظهار امیدواری کرد: این طرح به سرانجام برسد تا یا باعث تبرئه صنایع شود یا ثابت شود که در آلودگی نقش دارند.





رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه استان دارای 2000 تخت در 20 بیمارستان است که ضریب اشغال تخت‌ها متناسب نیست و باید تخت‌های بیمارستانی را اضافه کنیم، افزود: 200 تخت با ساخت ساختمان جدید مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر(عج)، 64 تخت با تکمیل فاز دوم مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله خوانساری و 100تخت نیز با ساخت بیمارستان سینا به تخت‌های بیمارستانی استان اضافه خواهد شد.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;