رفت و آمد برقی ایران و ارمنستان

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری شبستان، ایران منبعی از انرژی های تجدیدناپذیر و تجدیدپذیر است که می توان از آنها در راستای رشد اقتصادی کشور بهره برد. یکی از مواردی که می توان روی آن سرمایه گذاری خارجی انجام داد برق است.





موقعیت جغرافیای کشورمان و اقلیم مناسب آن باعث شده ایران منبعی از انرژی های تجدیدناپذیر و تجدیدپذیر باشد که می توان از آنها در راستای رشد اقتصادی کشور بهره برد. یکی از مواردی که می توان روی آن سرمایه گذاری خارجی انجام داد برق است. کشورهای همسایه بهترین گزینه برای انجام این مبادلات اقتصادی می باشند و از آنجا که شرایط جغرافیایی این کشورها مانند کشورمان نیست از این رو ایران می تواند منبعی برای تامین انرژی های این کشورها در حوزه های تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر باشد.

 

 

 

بر این اساس یه تازگی کشور ارمنستان به دنبال انجام مبادلات برقی با کشورمان است پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو به نقل از حمید چیت چیان، وزیر نیرو در این باره نوشته است: “ایران آمادگی دارد با توجه به متفاوت بودن فصل پیک مصرف ایران و ارمنستان و در تابستان همزمان با پیک مصرف ایران از ارمنستان برق وارد کرده و در زمستان که زمان پیک مصرف برق ارمنستان است، صدور برق خود را افزایش دهد. سیاست ایران در منطقه توسعه روابط با همسایگان و همگرایی بیشتر است و امیدوارم روابط خوب ایران و ارمنستان با ارتباط های موثر سیاسی و اقتصادی مستحکم شود.”

 

 

 

تابستان سال گذشته قرارداد ساخت خط سوم انتقال برق دومداره 400 کیلوولتی به ارزش تقریبی بیش از 107 میلیون یورو بین دو شرکت از ایران و ارمنستان امضا شد. خط سوم انتقال برق دومداره 400 کیلوولتی جدید بین ایران و ارمنستان 275 کیلومتر طول دارد که قرار است همه مراحل تامین کالا و تجهیزات، ساخت، نصب، راه اندازی توسط ایرانی ها انجام شود. پیش بینی شده است با احداث این شبکه جدید برق، حجم مبادلات برقی بین ایران و ارمنستان از 300 مگاوات فعلی به حدود یکهزار مگاوات افزایش یابد، ضمن آنکه حدود 70 درصد از مسیر ساخت این خط جدید انتقال برق در مناطق کوهستانی احداث خواهد شد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;