رعایت نکات خرید دستگیره

به گزارش تاسیسات نیوز، بازار امروز مملو از انواع دستگیره های داخلی و خارجی است. این محصولات با طرح ها و اندازه های مختلف توانسته اند بازار خوبی برای تولید کننده، صادر کننده و حتی وارد کننده ایجاد کنند. در سال های بعد از انقلاب بسیاری از تولیدکنندگان رشد خوبی در این صنعت داشته و کشورهای همسایه را با تولیدات خود تسخیر کرده اند.




در حال حاضر رد پای دستگیره و قفل های ایرانی را می توان در افغانستان، ارمنستان، پاکستان و… دید. دستگیره های تولیدی به سه قسمت آهنی، سربی و برنجی تقسیم می شوند. 




دستگیره های برنجی تغییر رنگ ندارد

 

 

احمدرضا اعتمادی کارشناس فروش یک شرکت تولیدی دستگیره در مورد اولیه دستگیره به راهنمای ساخت و ساز گفت: مواد اولیه مصرفی در صنعت ساخت دستگیره آهن سرب خشک و برنج است که فلز برنج دارای مرغوبیت و کیفیت بالاتری می باشد.

 

 

 

وی در مورد دلیل برتری دستگیره های برنجی گفت: اول اینکه مقاومت این فلز در برابر رطوبت بسیار بالا است بطوریکه هرگز زنگ نمی زند. دوم اینکه این فلز در برابر ضربه و فشارهای محیطی بسیار مقاوم است به طوری که حالت شکنندگی فلز سرب خشک را ندارد و به هیچ عنوان دستگیره شکسته نمی شود؛ و در نهایت به دلیل ضریب اصطکاک پایین این فلز، دستگیره های تولیدی از این فلز، به هیچ عنوان روی پلاک لق نمی شوند.

 

 

 

 

اعتمادی تصریح کرد: بیشتر تولیدکنندگان برندهای معروف از برنج استفاده می کنند زیرا علاوه بر موارد ذکر شده رنگ این فلز طلایی می باشد که این قابلیت را به تولید کننده می دهد که در صورت توان، تولید این فلز را بدون آبکاری و با پرداخت قوی به رنگ طلایی به بازار عرضه نماید که این دسته از تولیدات به دلیل اینکه آبکاری نشده اند هرگز دچار تغییر رنگ نخواهند شد.

 

 

 

 

مشکل برخی از تولیدات داخلی پرداخت به صورت دستی

 

 

کیان ، مدیر فروش شرکت وارد کننده دستگیره با بیان این مطلب که بسیاری از تولیدات داخلی کیفیت قابل قبولی دارند به راهنمای ساخت و ساز گفت: یکی از مشکلات برخی از تولیدات داخلی، پرداخت کار به صورت دستی است که کار نهایی با دقت و پرداخت یکسان حاصل نمی شود.

 

 

 

وی گفت: در بیشتر کشورها، دستگاه های روبات مخصوص پرداخت وجود دارد که در نتیجه، کار نهایی، تمیز و یک دست تولید می شود.

 

 

 

این مدیر فروش در مورد عدم استفاده از این دستگاه ها در تولیدی های کشور گفت: این دستگاه گران و پر هزینه است و بیشتر تولیدی ها موافق استفاده از آن نیستند.

 

 

 

کیان افزود: مشکل دیگر در مورد پوشش دستگیره پلاک است از آنجا که پوشش این مواد ورنی است و تولیدات ورنی ایران کیفیت بالا ندارد بنابراین در برابر شرایط جوی و سایش بی اثر بوده و نیازمند واردات این مواد هستیم.
وی در مورد ضمانت های دستگیره های ایران گفت: بیشتر محصولات ایرانی ضمانت 10 ساله داشته و قابلیت رقابت با محصولات اروپایی را دارند.

 

 

 

هر کابینت نیازمند یک نوع دستگیره است

 

 

مسعود شکوهی، فروشنده برندهای مختلف دستگیره با بیان این مطلب که برای خرید دستگیره کابینت علاوه بر زیبایی باید به تناسب و کیفیت کالا توجه کنید به راهنمای ساخت و ساز گفت: هر کابینت نیازمند یک نوع دستگیره است مثلا برای کابینت های فلزی نباید از دستگیره های بلند و کشیده استفاده کنید زیرا این دستگیره ها کابینت های شما را به یک کالای غیر متناسب تبدیل می کند.

 

 

 

وی گفت: یکی از انواع پر طرفدار دستگیره ها، دستگیره های آلومینیومی با پرداخت کامل و نمای سبک و لطیف می باشد. اگر به دنبال دستگیره های زیبا و در عین حال جدید و متفاوت می باشید بهترین انتخاب قرن حاضر همان دستگیره های گرانیتی است.

 

 

 

از آنجا که کابینت ها باید حرارت ایجاد شده به علت آشپزی را تحمل کنند دستگیره های گرانیتی با مقاومت بالا انتخاب مناسبی می باشد. همچنین تمیز کردن این دستگیره ها آسان است.

 

 

 

شکوهی افزود: کابینت های خوش ساخت چوبی نیازمند دستگیره های ظریف و زیبا یا طرح های چوبی و دستگیره های بلند و استیلی در رنگ های هماهنگ است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;