رشد دو برابری نیروگاه سازی در ایران

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل ازخبرگزاری مهر،  یک مقام مسوول در توانیر با بیان اینکه رشد نیروگاه‌سازی با رشد فعلی مصرف برق در کشور ۲ برابر شده است، گفت: افزایش مصرف برق منجر به گرم شدن زمین شده است.

عليرضا احمدي يزدي با بيان اينكه هم اکنون یکی از چالش‌هاي پیش روی صنایع برق و انرژی کشور ناشي از تغييرات آب‌و‌هوایی است، گفت: تغییرات آب‌و‌هوایی در کشور به دنبال دو عامل افزايش جمعيت و افزايش تقاضا برای مصرف انرژي به وقوع پیوسته است.مدير دفتر مديريت مصرف توانير با اعلام اینکه افزايش مصرف و تقاضاي انرژي موجب افزايش انتشار آلاينده‌ها و گازهاي گلخانه‌اي و افزايش دماي هوا و آسيب رساندن جدي به محيط‌زيست شده است، تصریح کرد: افزايش دماي هوا در فصول گرم سال منجر به استفاده بیشتر از لوازم سرمایشی شده است.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه افزایش تقاضا برای استفاده از دستگاه‌های سرمایشی منجر به كاهش راندمان نيروگاه‌ها به‌ویژه واحدهای نیروگاهی حرارتي و بروز حوادث طبيعي شده است، بیان کرد: تقاضا و افزايش استفاده از سيستم‌هاي سرمايشي نیاز به احداث نيروگاه‌های جدید را افزایش داده است.

مدير دفتر مديريت مصرف توانير با اشاره به مصرف بي‌رويه انرژي در کشور در طول چند سال گذشته تاکنون تاکید کرد: اگر اين روند ادامه‌دار باشد، حجم تاسيسات برق براي ارائه سرويس ۲ برابر خواهد شد.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه مديريت مصرف مهم‌ترين و اقتصادي‌ترين راهكار ايجاد تعادل بين عرضه و تقاضا در صنعت برق است، افزود: با اجراي راهكارهاي مديريت مصرف تاثير قابل توجهي در كاهش نياز مصرف برق كشور حاصل مي‌شود.
















انتهای پیام 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;