رسیدن تولید برق خورشیدی به 100 گیگاوات

به گزارش تاسیسات نیوز، انجمن صنایع انرژی خورشیدی اروپا در گزارش تحلیلی که اخیراً منتشر کرد، پیش بینی کرده است که تقاضای بازار انرژی خورشیدی در انتهای سال جاری به 100 گیگاوات، بالاترین میزان در تاریخ رسیده است که 30 درصد بیشتر از 2016 است.



شرکت SolarPower Europe بعنوان یکی از اعضای این انجمن، آخرین گزارش تحلیلی بازار را در زمینه تقاضای برق خورشیدی منتشر کرده است که طبق آن، میزان تقاضای بازار تا انتهای سال 2017 برای اولین بار در تاریخ بشر به 100 گیگاوات خواهد رسید. این عدد نشان دهنده رشد 30 درصدی تقاضا نسبت به سال 2016 است که میزان 6/76 گیگاوات برق خورشیدی به شبکه های جهانی برق متصل بود.

 

مشاور اجرایی شرکت مذکور در بیانیه ای اعلام کرد: “ما بسیار خوشحالیم که در تاریخ به این رقم رسیده ایم که ناشی از پشتیبانی سیاسی قابل توجه در کشورها است. این نوع انرژی پایدارترین و پاک ترین انرژی است که اکنون نیز به عنوان کم هزینه ترین منبع انرژی برق در بسیاری از کشورها نیز به شمار می رود.”

 

این اولین باری نیست که متخصصین این حوزه میزان تقاضا را 100 گیگاوات پیش بینی کرده اند، بلکه در انتهای سال با توجه به شواهد موجود، رسیدن به این رقم قطعی تر شده است. طبق گزارش این شرکت، چین به تنهایی 42 گیگاوات از 100 گیگاوات برق را در 9 ماه ابتدای سال جاری وارد شبکه کرده است و انتظار می رود 50 گیگاوات دیگر تا انتهای سال به شبکه اضافه کند. اروپا و ژاپن نیز پیش بینی می شود 5/7 گیگاوات، ایالات متحده 12 گیگاوات و هند نیز 10 گیگاوات وارد شبکه کند.

 

در طی 2 سال و نیم، هزینه برق خورشیدی در کشور آلمان نزدیک به 50 درصد کاهش یافته است و در اسپانیا نیز 4 گیگاوات از برق مصرفی شبکه از انرژی خورشیدی تأمین می شود.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;