ردپای خدمات مهندسان در ظاهر شهرها و بناهای ایمن

شیراز- زور بخش، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس گفت: باید ردپای خدمات مهندسان در ظاهر شهرها و بناهای ایمن استان دیده شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، مجتبی زور بخش  با اشاره به افکار و اندیشـه‌های منظم و حسـاب شـده خواجه نصیرالدین طوسی در تمدن ایرانی و اسلامی بیان کرد: روز مهندسی که با نام این دانشمند بزرگ، گره خورده است فرصتی مغتنم برای بررسی دستاوردهای جامعه بزرگ مهندسان در گذشته و مجالی برای سمت گیری ها و اهداف آینده است.
وی رسالت مهندسان را با موضوع عمران و آبادی، حفظ و حراست از جان ومال مردم و تأمین منافع ملی منطبق دانست وگفت: روز مهندسی نمی تواند از منزلت برنامه ریزی برای پاسداری از ارزش‌های مهندسی جدا باشد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن قله های رفیع مهندسی اظهار کرد: آنچه مسلم است عملکرد جامعه مهندسی تا به امروز با فراز و فرودهای زیادی همراه بوده است هر چند نقش بی بدیل این جامعه صاحب تخصص در هیچ برهه ای از تاریخ قابل انکار نبوده و نیست.
وی همچنین به اهمیت تأثیر خدمات مهندسی بر محیط شهری و پروژه های در دست اقدام آن و ساخت مأمنی ایمن برای استفاده بهره برداران اشاره و عنوان کرد: باید رد پای خدمات مهندسان کشور و استان فارس در ظاهر شهرها و نیز در بناهای ایمن با طول عمر مناسب پررنگ تر از همیشه دیده شود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس در این راستا بر گشایش عرصه‌هایی برای ارائه خدمات مهندسی متناسب با ظرفیت های موجود مهندسان تاکید کرد.
زور بخش خاطر نشان کرد: آنچه مسلم است حرفه مهندسی و دانش صاحبان تخصص در کنار رعایت اخلاق حرفه‌ای می تواند منشا ایجاد تحول در حوزه ساخت و ساز و افزایش سهم درآمد ناخالص ملی از این بخش باشد.
وی البته به اهمیت موضوع کنترل کیفی مصالح ساختمانی و ارائه خدمات مطلوب در این زمینه نیز اشاره و عنوان کرد: ترکیب خدمات وسیع مهندسی با پارامترهای مختلفی از جمله فرآوردههای ساختمانی استاندارد، می تواند به سرمایه گذاری مطمئن، ایجادارزش افزوده و گردش موثر چرخ های اقتصاد در حوزه ساخت و ساز منتج شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;