رای مخالف به وزارت انرژی

به گزارش تاسیسات نیوز، بعد از مطرح شدن طرح ادغام دو وزارتخانه نفت و نیرو و ایجاد وزارت انرژی، کمیسیون انرژی مخالفت خود را اعلام کرد.



در پی متن پیشنهادی لایحه برنامه ششم توسعه توسط سازمان مدیریت به دولت برای انحلال وزارت نیرو برخی از نمایندگان مجلس نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

 

 

فائزه برمخ‌شاد: سازمان مدیریت در پیش‌نویس لایحه برنامه ششم توسعه به دولت پیشنهاد کرد، ماموریت‌ها، وظایف و موسسات و شرکت‌های مرتبط با بخش انرژی از وزارت نیرو تفکیک و پس از ادغام با وزارت نفت، وزارت جدید انرژی تشکیل شود.




حال با توجه به این موضوع ارزیابی نمایندگان مجلس برای طرح پیشنهادی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در انحلال وازرت نیرو چیست؟



در همین مورد امیرعباس سلطانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس به اقتصادنیوز می‌گوید: ما در حال حاضر این موضوع را در کمیسیون انرژی مورد بحث قرار دادیم، آن چیزی که در کمیسیون در ارتباط با این موضوع مطرح شد مخالفت نمایندگان مجلس در انحلال وزارت نیرو بود.




سلطانی ادامه می‌دهد: ما معتقدیم با این کار نه تنها مشکلات حل نخواهد شد بلکه مشکلات زیادتر خواهندشد و برآورد اعضای کمیسیون انرژی در رابطه با این موضوع مخالفت انحلال وزارت نیرو است و بنده بعید می‌دانم این اتفاق رخ دهد.




همچنین موسی احمدی، دبیر دوم کمیسیون انرژی مجلس در این باره می‌گوید: با توجه به اینکه این موضوع به تازگی مطرح شده‌ و موضوع جدیدی است نمایندگان متصدی آن هستند که بررسی کامل و جامعی را در این زمینه داشته باشند.




احمدی خاطر نشان می‌کند: ادغام چند وزارت‌خانه در یکدیگر امر بسیار حیاتی است، به خصوص وزارت نیرو و نفت، بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع برخی از نمایندگان در کمیسیون انرژی پیشنهاد دادند که کمیته تخصصی تشکیل شود که این موضوع را بررسی، تحقیق و پژوهش کند و سپس در کمیسیون مطرح شود.




او در خصوص پیش‌بینی خود از انحلال وزارت نیرو بیان می‌کند: در حال حاضر نمی‌توان نسبت به این موضوع اظهار نظر کرد باید در ابتدا نقاط ضعف و قوت این بحث در کمیسیون مطرح شود و سپس در آن اظهار نظر کرد.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;