راه‌اندازی جایگاه سوخت در مجتمع‌های مسکونی

 

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از برنامه ریزی برای ساخت جایگاه‌های جدید مقیاس کوچک سوخت در تهران و برخی از کلانشهرهای کشور خبر داد و اعلام کرد: با رعایت تمامی استانداردها امکان ساخت جایگاه‌های بنزین تک تلمبه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، علیرضا رجب‌پور درباره جزئیات راه اندازی جایگاه‌های مقیاس کوچک سوخت، گفت: با توجه به افزایش ارزش افزوده زمین در برخی از کلانشهرهای کشور همچون تهران، طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی جایگاه‌های مقیاس کوچک سوخت در کلانشهرها در دستور کار قرار گرفته است.

  معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه مذاکراتی با شهرداری و برخی از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت جایگاه سوخت انجام شده است، در مورد ویژگی های جایگاه‌های سوخت مقیاس کوچک، اظهار داشت: با طراحی‌هایی که انجام شده برای احداث جایگاه‌های یک تلمبه ای هدف گذاری شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این جایگاه کوچک سوخت در ترمینال‌های مسافربری، پایانه های تاکسیرانی، توقفگاه‌ها، مجتمع‌ها و شهرک‌های مسکونی روباز کارآیی دارد، تصریح کرد: در برخی از کشورها حتی ساخت جایگاه‌های بنزین بسیار کوچک و به اصطلاح “زیرپله ای” هم انجام شده است.

وی با یادآوری اینکه با ساخت جایگاه مقیاس کوچک امکان کاهش هزینه ساخت جایگاه بنزین، گازوئیل و حتی سی.ان.جی در کلانشهرهای کشور فراهم می شود، بیان کرد: در تمامی مراحل ساخت و نصب این مجاری عرضه سوخت تمامی استاندارد و الزامات بهداشت، ایمنی و محیط زیست به طور کامل رعایت خواهد شد.

رجب پور با بیان اینکه جایگاه‌های کوچک سوخت در زمین‌هایی به وسعت 100 مترمربع در تهران و کلان‌شهرهای کشور ساخت و راه اندازی خواهند شد، تبیین کرد: همچنین با هماهنگی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و بانک‌ها امکان ارائه تسهیلات بانکی و مالی به سرمایه گذاران خصوصی فراهم شده است.

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هزینه تاسیسات و تجهیزات جایگاه‌های کوچک سوخت را حدود 200 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: اما هزینه زمین به ارزش افزوده آن در نقاط مختلف هسته مرکزی و یا حاشیه شهرها بستگی دارد.

به گزارش مهر، با افزایش تعداد خودروها در تهران و برخی از کلانشهرهای کشور، کسری جایگاه‌های بنزین و CNG به یکی از چالش‌های شهروندان ساکن پایتخت تبدیل شده است.

نتایج انجام مطالعات و پایش منطقه ای در سطح هسته مرکزی شهر تهران نشان می دهد که پایتخت با کسری بیش از 100 باب جایگاه بنزین و CNG روبرو است.

 از سوی دیگر افزایش چندین درصدی قیمت زمین به ویژه در چند سال اخیر رغبت و انگیزه سرمایه‌گذاران را برای ساخت و احداث یک جایگاه بنزین و یا CNG در مناطق مختلف شهری تهران کاهش داده است.

  

در حال حاضر نزدیک به 5000 باب جایگاه بنزین، گازوئیل و CNG در استان‌های کل کشور طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی شده است که از این میان تنها 10 درصد جایگاه‌های سوخت کشور در تهران قرار گرفته اند.

 این در حالی است که هم اکنون بخش عمده‌ای از خودروهای کشور در استان تهران تردد می‌کنند اما با وجود افزایش روز افزون تعداد خودروها اما شتاب ساخت جایگاه‌های سوخت و CNG کند است.

 آمارهای رسمی نشان می دهد در دو سال اخیر در مجموع 76 جایگاه جدید بنزین و گازوئیل در استان تهران راه اندازی و یا در مرحله ساخت قرار گرفته است، ضمن آنکه در هسته مرکزی شهر تهران هم 167 جایگاه بنزین تاکنون راه اندازی شده است.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;