راستی آزمایی گزارشات فساد اداری وتخلفات

مدیرکل مدیریت عملکرد و بازرسی استانداری تهران از رضایت سنجی از کارکنان ادارات و سازمان‌ها با نصب بیش از ۲۵ هزار کد دو بعدی هوشمند(QR) در استان تهران خبر داد.
اسدالله تقی‌زاده در گفت‌وگو ، در تشریح روند فعالیت و ارتباط شهروندان تهرانی با سامانه سامد(سامانه ارتباط مردمی دولت )، گفت: با توجه به سیاست های اتخاذی دولت سیزدهم مبنی بر ارتباط تنگاتنگ با مردم، رویکرد در میان مردم بودن دنبال شد؛ لذا حضور مسئولان در برنامه‌ها و مناسبت های مختلف و همچنین به صورت مستمر در استان تهران از آغاز بکار دولت مردمی در حال اجرا است و این برنامه ها در قالب برنامه های ملاقات چهره به چهره، سامانه تلفنی ۱۱۱ سامد و همچنین حضور مردم در دیدارهای مسئولان استانی و شهرستانی در نمازهای جمعه انجام می شود.
وی افزود: در نماز جمعه تهران به صورت مستمر میز خدمت و ارتباط مردمی برگزار می شود و ارتباط دو سویه خوبی بین مردم و مدیران کل صورت گرفته است. البته این طرح در ابتدا از دید مردم نمایشی جلوه می کرد و حتی برخی اعتراضات از اجراهای مناسبتی به ما ارسال می شد که وقتی مردم استمرار را مشاهده کردند و حتی پیگیری‌ها و به ثمر نشستن درخواست‌ها را دیدند، اطمینان خوبی به میز خدمت پیدا کرده و اکنون در مصلی امام خمینی(ره) تهران با رویکرد روبه رشد مثبت هر جمعه در حال اجرا است.
مدیرکل مدیریت عملکرد و بازرسی استانداری تهران، ادامه داد: اکنون رویکرد در ملاقات های مردمی تخصصی شده و حتی پیشنهادات و پیگیری های بسیاری برای بهتر شدن این برنامه ها دارند و این ارتباطات از یک حرکت کوتاه مدت به یک برنامه منسجم و کاملا چندجانبه تبدیل شده و ارتباطات خوبی را به صورت زنجیره وار در تمام سطوح تا نهاد ریاست جمهوری شکل داده است. میز خدمت باعث دیدارهای مستمر مردم و مدیران کل در نماز جمعه و همراه آنان چون ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شده و همدلی خوبی شکل گرفته است.
تقی زاده در ادامه در تشریح پالایش و پیگیری درخواست های مردم و تاثیر آن در افزایش رضایت مردمی در عملکرد ادارات و سازمان‌ها، گفت: پالایش دقیق و پیگیری درخواست های مردم منجر به افزایش رضایت مردمی در عملکرد ادارات و سازمان‌ها می‌شود. یکی از مواردی که در اعتماد مردم به مسئولان و سازمان‌ها شکل گرفته، بیان گزارش و نظرات مردم از آسیب ها و نقاط ضعف توسط آنان است.
وی افزود: در حال حاضر یکی از برنامه های مهم، نظارت بر ادارات و سازمان‌ها در قالب برنامه هوشمند رضایت سنجی از کارکنان‌ می‌باشد که این مهم با نظارت سازمان امور استخدامی کشوری و همکاری سازمان مدیریت برنامه ریزی استان و معاونت توسعه استانداری تهران محقق شده و در سازمان‌ها و ادارات در حال اجرا بوده و تاکنون برای بیش از ۲۵ هزار کارمند با نصب کد دو بعدی هوشمند(QR) در استان تهران فعال است. تا با دریافت نظرات مردم در ارتباط با کارکنان وضعیت عملکرد دستگاه اجرایی و کارکنان آن را مورد ارزیابی قرار دهد.
تقی‌زاده تأکید کرد: مدت زمان رسیدگی و پیگیری یک درخواست منوط به مراحل و فرآیند های قانونی آن است، متأسفانه پیگیری اداری نامه ها، درخواست ها و موضوعات مردمی زمانبر است و درصدد هستیم تا با کم کردن برخی فرآیندهای غیر ضرور، زمان و مدت رسیدگی کوتاه‌تر شود و شهروندان در زمان کمتری به پاسخ درخواست خود برسند.
وی ادامه داد: با توجه به برنامه های پیش بینی شده برای افزایش اعتماد عمومی مردم و پیگیری درخواست‌ها، لازم است بخش های تخصصی ادارات فعالانه تر وارد عمل شوند. حضور مسئولان در جمع مردم گام اولیه بوده و ظرفیتی شگرف را در راستای تحقق شعار دولت مردمی سیزدهم شکل داده است؛ اما استمرار و نتیجه بخشی امورات مردم در گام بعدی، مهم تر از شروع کار است.
مدیرکل بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری تهران افزود: در استان تهران تکلیف سنگین است و این نیازمند کار بسیار و همراهی سایر دستگاه های اجرایی به ویژه قوه قضائیه است که همکاری دو سویه و همنوایی در تهران با همراهی دستگاه قضا شکل گرفته و گزارشاتی که از فساد اداری، تبعیض و تخلفات دستگاه‌ها به این اداره کل و سامانه سامد ارسال می شود، توسط بازرسین بررسی و مورد راستی آزمایی قرار می‌گیرد.
وی تاکید کرد: این امور با حساسیت پس از پیگیری به دستگاه های ناظر و هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری انتقال داده می شود و به صورت تخصصی بررسی و به آن توجه می شود، از ابتدای دولت سیزدهم در استانداری تهران بیش از ۷۰ مورد پرونده بررسی شده که با آنها برخورد لازم در راستای مبارزه با فساد صورت گرفته و این مسیر ادامه دارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;